عمیق ترین استخر جهان در دبی افتتاح شد

به گزارش مجله هاستفا، دبی از مدرن ترین و مجهزترین شهرهای جهان است که هر بار با افتتاح یک مجموعه شگفت انگیز تمام مردم جهان را سورپرایز می نماید. اینجا شهر آسمان خراش های سر به فلک کشیده و مکان های بسیار مدرن است که همه چیز در آن نامبروان است. این بار دبی، مردم جهان را با افتتاح عمیق ترین استخر جهان متحیر کرد.

عمیق ترین استخر جهان در دبی افتتاح شد

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

عمیق ترین استخر دبی

دبی شهری شگفت انگیز در جهان که سالانه میلیون ها جهانگرد از سراسر جهان دارد، به تازگی عمیق ترین استخر سرپوشیده جهان را افتتاح نموده است. عمق این استخر بیش از 60 متر می باشد که از این جهت رکورد تازهی را در کتاب رکوردهای گینس ثبت نموده است.

استخر دیپ دایو دبی تنها 15 دقیقه با مرکز شهر دبی فاصله دارد و استفاده آن برای عموم مردم آزاد است. طبق گزارش خبرگزاری فرانسه هزینه یک ساعت غواصی در این استخر بین 135 تا 410 دلار خواهد بود.

عمق استخر دیپ دایو دبی

عمق استخر دیپ دایو دبی بیش از 60 متر تخمین زده شده است که از این رو یک رکورد تازه گینس را ثبت می نماید. طبق گفته سازندگان، این استخر با بیش از 3.7 میلیون گالن آب پر شده است که معادل شش استخر شنا در بازی های المپیک می باشد.

میانه دمای آب در دیپ دایو دبی 36 درجه سانتی گراد نگه داشته شده است تا غواصان بتوانند با لباس های نازک غواصی به راحتی در استخر شنا نمایند و دچار مشکل نشوند.

شهر آتلانتیس در اعماق دیپ دایو

دیپ دایو دبی تمام تصورات بشر را به چالش می کشد. یکی از نکات بسیار جالب این استخر، آتلانتیس ساخته شده به وسیله بشر در اعماق استخر است. در این استخر مکان های بسیار گوناگونی با وسایل کاملاً مجهز ایجاد شده تا غواصان علاوه بر شنا، بتوانند ساعت ها به گشت وگذار و بازی بپردازند. مانند میزهای شطرنج که قطعاً در اعماق آب بسیار مهیج خواهد بود.

در تمامی استخر نورپردازی ها بسیار حرفه ای اجرا شده که اعماق استخر بسیار روشن باشد تا غواصان بتوانند به راحتی از محیط لذت ببرند. جای تعجبی ندارد که دیپ دایو دبی شبیه به یک استودیو ضبط فیلم در زیرآب باشد.

شهر غرق شده دیپ دایو شامل وسایل زیادی می گردد که شگفت انگیز بودن آن را به تمام جهان اثبات کند. موتورسیکلت و سبد خرید ازجمله وسایلی است که اجازه استفاده از آن را در شهر زیرآب دارید.

درون استخر اتاق های گوناگونی وجود دارد که هر اتاق شامل یک تم موضوعی است و وسایل گوناگونی در این اتاق ها موجود می باشد تا غواصان بتوانند از آن ها استفاده نمایند. همین موضوع باعث شده که دیپ دایو دبی تنها یک استخر عمیق در جهان نباشد. بلکه اینجا یک استخر بسیار متفاوت و مجهز است و بیشتر شبیه به یک شهر یا شهربازی می ماند که در اعماق آب قرار گرفته است.

فوتبال دستی در اعماق آب

تماشای جهانی دیپ دایو

دیپ دایو دبی حتی برای افرادی که علاقه ای به غواصی ندارند؛ فرصت تماشای این جهانی مرموز را فراهم نموده است. بازدیدنمایندگان می توانند به وسیله پنجره ها و صفحات تعبیه شده در استخر به تماشای جهانی زیرآب بنشینند. پس اگر از غواصی هم هراس دارید، نگران بازدید از دیپ دایو نباشید.

دیپ دایو دبی مکانی برای غواصان حرفه ای تا آماتور

سازندگان دیپ دایو دبی اعلام نموده اند که این استخر تنها مکانی برای غواصان متخصص نیست. بلکه غواصان آماتور هم می توانند لذت غواصی در این استخر را تجربه نمایند. در دیپ دایو، دوره های متعددی برای غواصان آماتور برگزار خواهد شد.

بنابراین یک فرصت بی نظیر برای جهانگردان در تور دبی خواهد بود تا از غواصی در یکی از شهرهای زیرآب و عمیق ترین استخرهای جهان لذت ببرند.

تجربه خرید کردن در استخر عمیق دبی

تأمین امنیت غواصان در عمیق ترین استخر دبی

این استخر مجهز به بیش از 56 دوربین است تا به وسیله این دوربین ها نظارت بر غواصان و حفظ امنیت آن ها تأمین گردد. دوربین ها کل استخر را تحت پوشش و نظارت خود قرار داده اند تا ناجیان غریق در برابر موقعیت های بالقوه خطرناک بتوانند سریعاً اقدامات لازم را انجام دهند. به همین منظور یک مرکز پزشکی پرفشار برای معالجه غواصان حادثه دیده در دیپ دایو وجود دارد. بعلاوه یک اتاق ویژه در اعماق استخر ساخته شده که در صورت وقوع شرایط اضطراری 12 نفر می توانند وارد آن شوند.

زمان بازگشایی استخر دیپ دایو

این استخر هنوز به صورت رسمی برای بازدید عمومی بازگشایی نشده است. اما شیخ حمدان ولیعهد دبی اعلام نموده است که بازدید از استخر در حال حاضر تنها به وسیله ارسال دعوت نامه انجام می گردد. ویل اسمیت هنرپیشه هالیوودی ازجمله افرادی است که تا به حال برای غواصی به دیپ دایو دعوت شده اند.

طبق اعلام مسئولان دیپ دایو دبی، این استخر احتمالاً در اواخر ماه جولای برای بازدید عمومی بازگشایی می گردد که تنها افراد بالای 10 سال اجازه غواصی در آن را دارند.

دوچرخه سواری غواصان

بیشتر بخوانید:

این تفریحات رایگان را در تور دبی تجربه کنید!

در لوکس ترین منطقه ها دبی چه می گذرد؟

برترین مراکز بازی در دبی

معرفی هتل 4 ستاره رادیسون بلو کریک ساید دبی

چگونه ویزای دبی بگیریم؟

شرایط تازه دریافت ویزای دبی

معرفی هتل 5 ستاره Atlantis The Palm دبی

خرید مقرون به صرفه تور دبی با چند راه چاره ساده

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8226

به "عمیق ترین استخر جهان در دبی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمیق ترین استخر جهان در دبی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید