12 پروژه شگفت انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران: دبی را اغلب شهر آینده می نامند، شهری که رکورد های دنیای بسیاری را به نام خود ثبت نموده است. سریعترین اتومبیل های پلیس، عظیمترین قاب عکس دنیا، عظیمترین پیچ و خم (ماز) عمودی دنیا، بلندترین مجسمه شکلاتی دنیا و بسیاری از رکورد های دیگر. علاوه بر این ها، معماری این شهر نیز شگفت انگیز است. در این مطلب می خواهیم تا شگفت انگیزترین و جدیدترین پروژه های عظیم این شهر زیبا در امارات را به شما معرفی کنیم.

12 پروژه شگفت انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

1. بازار جهان

این پروژه بزرگترین مرکز خرید کره زمین خواهد بود. بازاری که دمای آن تحت کنترل و کاملاً مطبوع خواهد بود. این پروژه با هزینه سرسام آور 6.8 میلیارد دلار افتتاح خواهد شد. سازه هایی شگفت انگیز که قرار است مساحتی به اندازه 630 زمین فوتبال را در بر بگیرند و از تعداد بیشماری سالن های سینما و فروشگاه های مختلف، 100 هتل با بیش از 20، 000 اتاق و سوئیت و یک منطقه ویژه پزشکی برخوردار است. علاوه بر این، بزرگترین پارک داخلی سرپوشیده جهان نیز در بازار جهان ساخته خواهد شد.

2. قاب دبی

این پروژه باشکوه در ژانویه سال 2018 افتتاح شد. این سازه توسط روزنامه گاردین به عنوان بزرگ ترین قاب عکس روی زمین لقب گرفته است. قاب دبی که از بتن تقویت شده، فولاد، آلومینیوم و شیشه ساخته شده است و ارتفاع آن به اندازه برج ایفل (150 متر) و عرض آن 105 متر است. این قاب به گونه ای جانمایی شده است که نماد های دبی نوین از یک سو قابل دیدن باشند و از سوی دیگر آن، بازدیدنمایندگان بتوانند بخش های قدیمی شهر دبی را ببینند. بیش از 63 میلیون دلار برای ساخت این برج هزینه شده است که با این پول امروزه می توان بیش از 50 مجسمه آزادی را ساخت!

3. چشم دبی

وقتی چشم دبی افتتاح گردد، بزرگترین و بلندترین چرخ فلک در جهان خواهد بود. ارتفاع این چرخ فلک 210 متر خواهد بود و گنجایش 1400 نفر را بطور همزمان دارد که می توانند منظره 360 درجه ای از شهر و خط ساحلی را ببینند. زمان یک دور کامل این چرخ فلک 48 دقیقه طول خواهد کشید! علاوه بر اینها، در ساخت این چرخ فلک از 9000 تن آهن استفاده شده است که این میزان بیش از آن چیزیست که در برج ایفل به کار رفته است. وزن آن نیز بیش از هشت ایرباس A380s خواهد بود. هزینه ساخت این پروژه 208 میلیون یورو می باشد.

4. برج ماز رستمانی

این ساختمان چیزی است که قبلا ندیده اید. برج ماز رستمانی در سال 2011 تکمیل شده و اولین برج در نوع خودش است. نه تنها اولین برج چند منظوره جهان است بلکه طبق رکورد های جهانی گینس، بلندترین ماز عمودی جهان است. این آسمان خراش 56 طبقه و 210 متر ارتفاع دارد این برج که از سنگ ساخته شده، در حقیقت مجموعه ای از بالکن های بهم پیوسته برای واحد های مسکونی و ادارات مختلف در ساختمانی با طراحی به شکل ماز است. طراح این ماز فوق العاده پیچیده آدریان فیشر است و برای برجسته کردن نتیجه نهایی طراحی، هزاران لامپ LED روی آن نصب شده که شکل ماز را روشن و روی آن تاکید می نماید.

5. برج داینامیک

این آسمان خراش چرخشی و متحرک 80 طبقه قرار بود در سال 2020 افتتاح گردد، اما ساخت این پروژه 1.2 میلیارد دلاری هنوز شروع نشده است. با اتمام ساخت این برج، ارتفاع آن تقریباً سه و نیم برابر ارتفاع هرم بزرگ جیزه خواهد بود. هر طبقه این برج می تواند به طور مستقل حرکت کند و چرخشی 360 درجه ای را در هر دو جهت داشته باشد، به همین دلیل است که ساختمان همواره شکلی متفاوتی خواهد داشت. طبقات برج، واحد های پیش ساخته خواهند بود که ساخته شده از مواد فیبر کربن، فولاد و آلومینیوم می باشند. به گفته فیشر طبقات در کارخانه مونتاژ خواهند شد و سپس به برج متصل خواهند گشت. این شیوه ساخت، ابداعی دیگر است که در این آسمان خراش اجرایی می گردد.

6. برج خلیج (خور) دبی

با اتمام این پروژه، این آسمان خراش بلندترین برج در امارات و احتمالاً در کل جهان خواهد بود. ارتفاع این برج 928 متر خواهد بود که 100 متر بیش از برج خلیفه است! یکی از قابل توجه ترین موارد در رابطه با برج خور یا برج نهره دبی، استفاده از کابل های بزرگ برای نگه داشتن آن است. شباهت این سازه به یک دارت بزرگ رو به آسمان است که زیبایی های آن را دوچندان می نماید. بخش داخلی نیز شامل چندین عرشه مختلف می گردد که در نتیجه آن، چشم اندازی فوق العاده پیش روی بازدیدنمایندگان قرار خواهد گرفت. ساخت این آسمان خراش شگفتی ساز حدود 1 میلیارد دلار هزینه دارد.

7. موزه آینده

موزه آینده دبی یکی از شاهکار های معماری جهان است. رانندگانی که در بزرگراه شیخ زاید، بزرگ ترین بزرگراه دبی رانندگی می نمایند، بنای مدرن و جذابی را مشاهده خواهند کرد که شبیه یه یک چشم بسیار بزرگ است و در کنار برج های نمادین امارات واقع شده است. موزه آینده با روکشی از فولاد ضدزنگ پوشیده شده است و آن را با هنر خطاطی عربی، تزیین نموده اند. نکته جالبتر اینجاست که طراحی فضای داخلی موزه درست به اندازه نمای بیرونی آن بسیار شگفت انگیز، منحصربه فرد و جاه طلبانه است. هدف از تاسیس چنین موزه ای، آزمایش چالش ها و فناوری های پیش روی جامعه بشری در آینده است.

8. قطار پرسرعت زیردریا

روزی در آینده نزدیک ممکن است سوار قطاری فوق سریع شوید و از فجیره در امارات متحده عربی به شهر بمبئی هند با راه آهن شناور زیر آب سفر کنید. کل سفر فقط دو ساعت طول خواهد کشید. طول شبکه حدود 2000 کیلومتر خواهد بود و علاوه بر مسافران، قطار کالا های مختلفی را نیز حمل می نماید.

9. نمایشگاه اکسپو 2020 دبی

نمایشگاه اکسپو دبی، نمایشگاهی است در مقیاس جهانی که برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می گردد! شایع شده است که هزینه این مگا پروژه حدود 9 میلیارد دلار است، مبلغ بزرگی که با آن می توان 10 هرم بزرگ جیزه را ساخت! این نمایشگاه، منطقه ای به اندازه پارک مرکزی نیویورک را اشغال خواهد نمود و آینده نگرترین ساختمانی را که بشر تا به امروز ساخته است را به رخ جهانیان خواهد کشید. دبی در کوشش است تا با ایجاد زیرساخت های مناسب، نمایشگاه اکسپو 2020 را به گونه ای شگرف و متفاوت برگزار نماید. جالب است بدانید که الوصل محل برگزاری نمایشگاه اکسپو، در زبان عربی به معنای ارتباط است که این نام با تم اصلی نمایشگاه همخوانی دارد!

10. شهر علاءالدین

مهندسین و طراحان با الهام از داستان های مربوط به علاءالدین، ایده ساخت این شهر را داده اند. این مجموعه مجلل بزرگ شامل سه برج بسیار بزرگ است و در شهر دبی ساخته خواهد شد. این سه برج دارای کاربری های اقامتی و تجاری خواهند بود و هدف از ساخت آن، گسترش برج هایی است که بر اساس افسانه های کهن ساخته شده اند. مساحت کلی این سه برج، 110 هزار متر مربع خواهد بود که 34، 26 و 25 طبقه خواهند داشت. وجه تسمیه این پروژه این است که در آن کوشش می گردد از زمین استفاده نگردد و در آب اجرا گردد.

11. اقامتگاه سلطنتی آتلانتیس

هتل آتلانتیس پالم در جزیره نخل جمیرا واقع شده است، این هتل لوکس 5 ستاره دارای ساحل شنی اختصاصی با چشم اندازی زیبا و فوق العاده از خلیج فارس می باشد. هتل آتلانتیس 1539 اتاق دارد. اتاق های این هتل دارای دکوری ترکیبی از سبک عربی و اقیانوسی می باشند. رستوران ها و غذاخوری های متعددی در این هتل وجود دارد که انواع غذا های بومی و بین المللی را تهیه می نمایند. این هتل همچنین دارای یک پارک آبی مدرن است که در زمینی به مساحت 141 هکتار ساخته شده است و دارای بخش های مختلفی از جمله سرزمین دلفین ها، سرزمین شیر های دریایی، وسایل بازی آبی مختلف، آکواریوم و جهانی زیر آب دبی، و غواصی می باشد.

12. جزیره آب های آبی

جزیره آب های آبی یک جزیره مصنوعی در نزدیکی دبی مارینا است و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دبی می باشد. جزیره آب های آبی هر ساله بیش از 3 میلیون بازدید نماینده را به خود جذب می نماید. این جزیره با منظره های شگفت انگیز خود از آب های خلیج فارس برجسته می گردد و علاوه بر بیش از 200 رستوران و مرکز، چشم دبی، بزرگترین چرخ فلک تفریحی جهان در آن نیز وجود دارد.

منبع: BrightSide

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: برترین ها
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4369

به "12 پروژه شگفت انگیز و باورنکردنی در دبی امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 پروژه شگفت انگیز و باورنکردنی در دبی امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید