در کدام دهک جامعه قرار دارید؟

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران : آخرین داده های مرکز آمار ایران نشان می دهد که دهک اول هزینه ای در مرداد ماه نیاز به یک میلیون و248 هزار تومان برای گذران زندگی داشته است.

در کدام دهک جامعه قرار دارید؟

به گزارش خبرنگاران، آخرین داده ها نشان می دهد که هزینه دهک ها در سال جاری بین 16.6 تا 21 درصد رشد کرده است. دهک های برخوردارتر افزایش هزینه بیشتری را متحمل شدند و دهک های کمتر برخوردار، از این حیث آسیب کمتری دیدند. البته اختلاف دهک اول و دهم، از حیث افزایش هزینه ها تنها 4.4 درصد بوده که نمی تواند چندان معنادار باشد.

هزینه ماهانه یک خانوار دهک اول در سال گذشته در حدود یک میلیون و 70 هزار تومان بوده است. این عدد کم نشان می دهد که دهک اول هزینه ای احتمالا از بخشی از کالاها و خدمات محروم بوده است. با این حال، اگر قرار باشد خانوار دهک اول همان سطح زندگی سال 98 را در مرداد 99 حفظ کند، ناچار به افزایش هزینه ها به میزان 16.6 درصد بوده است.

در مقابل خانوار دهک دهم که معرف مرفه ترین قشر جامعه است، در سال گذشته ماهانه معادل 11 میلیون و 355 هزار تومان هزینه کرده است و در میانه تابستان سال جاری، برای حفظ همان سطح کیفیت نیاز به هزینه 13 میلیون و 710 هزار تومان برای زندگی داشته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5010

به "در کدام دهک جامعه قرار دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کدام دهک جامعه قرار دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید