بهترین پارک های آبی ایران را بشناسید

به گزارش مجله هاستفا، معرفی بهترین پارک های آبی ایران

با نزدیک شدن به هوای گرم تابستانی، یکی از مهیج ترین سرگرمیاتی که می توان از گرمای تابستان به آن پناه برد پارک های آبی هستند. در سال های اخیر پارک های آبی به یکی از پرطرفدارترین سرگرمی ایرانیان به خصوص جوانان تبدیل شده است. در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران با ما همراه باشید تا بهترین و پرمخاطب ترین پارک های آبی ایران را با هم بیشتر بشناسیم.

بهترین پارک های آبی ایران را بشناسید

اوپارک (اُپارک)، تهران

یکی از لوکس ترین و مدرن ترین پارک های آبی ایران و خاورمیانه، پارک آبی اوپارک تهران است. این مجموعه در سال 96 افتتاح شد و بعد از پارک موج های آبی مشهد، بزرگ ترین پارک آبی ایران به تعداد می رود که ظرفیت 3000 نفر را به صورت همزمان دارد. اگر آلودگی آب و حساسیت های بعد از آن از دغدغه های شما بوده در این پارک آبی دیگر نیازی نیست که هیچ گونه نگرانی داشته باشید چرا که سیستم های میکروب زدایی و تصفیه آب آن به قدری هوشمندانه طراحی شده که از استانداردهای جهانی هم بالاتر است و می توان گفت تصفیه آب آن هم 4 برابر بهتر از استاندارد سیستم های جهانی عمل می کند.

همچنین، از لحاظ امنیت و ایمنی وسایل بازی اوپارک خیالیان راحت باشد چرا که تمامی سرسره ها و وسیله های بازی در این پارک آبی از طریق شرکت کانادایی white water که پیشرو در ارائه تجهیزات ویژه این نوع پارک ها است، طراحی شده و دارای سطح بالایی از استانداردها است. این پارک دارای 14 سرسره مهیج است و جالب است بدانید بلندترین سرسره پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه با ارتفاع 19.5 متر در اُپارک تهران واقع شده است.

سرزمین موج های آبی، مشهد

امروزه دیگر همه با نام سرزمین موج های آبی مشهد آشنا هستیم، چرا که سرزمین موج های آبی اولین پارک آبی ایران و همچنین اولین پارک سرپوشیده در سطح خاورمیانه محسوب می شود. از نقاط قوت سرزمین موج های آبی این است که این پارک بزرگ دارای دو قسمت مجزا می باشد و همزمان می تواند هم به بانوان و هم به آقایان خدمات رسانی کند. تا سال 2008 این پارک بزرگ ترین پارک آبی قاره آسیا بود.

جالب است بدانید سرسره تاپسی توروی سرزمین موج های آبی، سال 2010 برنده بهترین سرسره آبی از طرف انجمن پارک های آبی جهان شد. برخی از تفریح ها و امکانات مجموعه سرزمین موج های آبی عبارت اند از: سرسره تاپسی توروی، سرسره تویستر، سرسره تورنادو، سرسره جت موج (طولانی ترین سرسره)، سرسره پیچشی، سرسره های آهسته، رودخانه خروشان، رودخانه آرام، سقوط آزاد، چاله فضایی، استخرِ برکه، جکوزی سرد و گرم، محل بازی بچه ها، سونای خشک و بخار، سالن ماساژ، حمام ترکی، فروشگاه لوازم ورزشی، رستوران و کافی شاپ.

تم پارک آبی اوشن، کیش

تم پارک آبی اوشن کیش به مساحت 5.6 هکتار اولین پارک آبی روباز کشور و هم اولین تم پارک آبی ایران محسوب می شود. از آنجایی که تمامی تم پارک ها بر اساس یک داستان طراحی می شوند، پارک آبی اوشن هم بر اساس داستان هیجان انگیز راز قلعه خورشید طراحی و ساخته شده است.

از نکات حائز اهمیت تم پارک آبی اوشن این است که در منطقه پرواز ممنوع واقع شده و هیچ سازه بلندی در اطراف این پارک وجود ندارد، لذا تنها پارک آبی روباز ایران به تعداد می رود که امکان استفاده برای بانوان را هم فراهم کرده است. بابت امنیت بازی های این پارک هم خیالتان راحت راحت! چرا که تمامی وسایل پارک آبی اوشن هم مانند اوپارک تهران از طریق معتبهترین شرکت های کانادایی White Water West طراحی و ساخته شده است.

لازم به ذکر است که تم پارک آبی اوشن یکی از بزرگترین پارک های آبی ایران است که روزانه گنجایش 3300 نفر را به صورت همزمان دارد. مجموعه پارک آبی اوشن تنها پارک آبی ایران است که شبیه ساز موج سواری مصنوعی دارد و تجربه مهیج موج سواری را برای علاقه مندان به این تفریح فراهم آورده است. این پارک آبی به دلیل اهمیت بالایی که به تمیزی و نظافت می دهد، زبانزد است.

دهکده آبی پارس، تهران

اولین پارک از پارک های آبی ایران با استانداردهای بین المللی دهکده آبی پارس است. دهکده آبی و تفریحی پارس، مجموعه ای مناسب برای چهارفصل است و بانوان و آقایان می توانند به صورت همزمان از امکانات این پارک به صورت مجزا بهره ببرند. از لذت بخش ترین و مهم ترین بخش های این پارک آبی می توان به استخر و امکانات آن از قبیل رودخانه خروشان، دریاچه موج، سرسره های سرعتی، چاله فضایی، حمام ترکی، سرسره های یو، سرسره های پیچ پیچی، سیاه چاله و…. اشاره کرد.

همچنین در قسمت بانوان دهکده آبی پارس، استخر کوچک مخصوص بچه ها و مهد کودک هم وجود دارد. دهکده آبی پارس تهران شامل سه قسمت مجزای پارک آبی، پارک آبی وی آی پی و مرکز خرید است. قسمت VIP دهکده آبی پارس مخصوص افرادی است که برای ورزش به این مجموعه مراجعه کرده اند و شامل خدماتی مانند سالن بدنسازی، اتاق برف، سونای بخار، جکوزی، سونای خشک و استخر می باشد. یکی از نکات ویژه این دهکده استفاده از آبی همراه با املاح معدنی است و تا حدودی جنبه درمانی هم دارد.

زهرا بینازاده

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: فلای تودی
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7932

به "بهترین پارک های آبی ایران را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین پارک های آبی ایران را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید