توقف نماد های معاملاتی بورس، به نفع سهامداران نیست

به گزارش مجله هاستفا، خبرگزاری خبرنگاران- کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر چه توقف نماد ها برای شفافیت دربازار است، اما نقدشوندگی بازار را از بین می برد.

توقف نماد های معاملاتی بورس، به نفع سهامداران نیست

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مهدی سوری درباره دلایل توقف نماد های بورسی اضافه نمود: توقف و بازگشایی نماد معاملاتی شرکت ها، به دلایل متعددی چون، افشای اطلاعات بااهمیت، برگزاری مجمع عمومی، عدم افشای به موقع اطلاعات، تاخیر در انتشار گزارش های اقتصادی در موعد مقرر، و عدم رعایت الزامات دستورالعمل پذیرش، صورت می گیرد.

وی افزود: بازگشایی و توقف نماد های معاملاتی بورس کار درستی نیست، زیرا نقدشوندگی یکی از مزایایی بورس است که با توقف نماد، عملا نقدشوندگی بازار سرمایه از بین می رود و سهامداران نمی توانند در هر زمان تمایل داشته باشند سهام را به فروش برسانند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بهترین اقدام برای جلوگیری از تخلف در بازار سرمایه، اعطای مجوز به شرکت ها پردازش اطلاعات است. شرکت های پردازش اطلاعات، نهاد های اقتصادی هستند که قانون به آن ها اجازه پردازش اطلاعات شرکت ها را داده است و مردم می توانند با خیال راحت از این اطلاعات، استفاده نمایند.

وی اضافه نمود: اگر سازمان بورس اوراق بهادار برای تاسیس این شرکت ها مجوز صادر کند، و از آن ها تضمین برای ارائه اطلاعات درست به مردم، دریافت کند مردم به دنبال منابع غیر رسمی برای دریافت اطلاعات شرکت ها نمی گردند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، سوری توضیح داد: اطلاعات شرکت ها در سامانه کدال موجود است وسهامداران می توانند از آن برای تصمیم گیری درباره خرید و فروش سهام استفاده نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6359

به "توقف نماد های معاملاتی بورس، به نفع سهامداران نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف نماد های معاملاتی بورس، به نفع سهامداران نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید