ترکیه، محاکمه بچه ها به اتهام توهین به اردوغان

به گزارش مجله هاستفا، دستگاه قضایی ترکیه صد ها نفر ازجمله شماری کودک را به اتهام توهین به رجب طیب اردوغان محاکمه و برای بعضی از آن ها حکم زندان صادر نموده است.

ترکیه، محاکمه بچه ها به اتهام توهین به اردوغان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از صداوسیما، شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد دستگاه قضایی ترکیه صد ها نفر ازجمله شماری کودک را به اتهام توهین به رئیس جمهور این کشور محاکمه نموده است.

دستگاه قضایی ترکیه صد ها نفر از جمله شماری کودک را به اتهام توهین به رجب طیب اردوغان محاکمه و برای بعضی از آن ها حکم زندان صادر نموده است.

اوزگل اوزال معاون رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه فاش کرد 309 شهروند ترکیه ای زیر 18 سال که بیشتر آن ها را بچه ها تشکیل می دهند، در دادگاه های این کشور محاکمه شده اند. دادگاه 7 نفر از این افراد را به اتهام توهین به رئیس جمهوری ترکیه به زندان محکوم نموده است.

اوزال اضافه نمود: 27 هزار و 700 پرونده اتهام توهین به نظام اردوغان در دادگاه ها وجود دارد و تقریبا 10 هزار شهروند در این ارتباط به زندان محکوم شده اند.

لازم به ذکر است سیاست های سرکوب گرانه نظام ترکیه ضد هر کس که به این سیاست های استبدادی انتقاد داشته باشد، به اجرا در می آید.

این سیاست های سرکوب از زمانی اعمال شد که کوشش هایی برای کودتا در نیمه ژوئیه سال 2016 صورت گرفت، کودتایی که بازنده شد. رژیم ترکیه از آن موقع به بعد، ده ها هزار نفر از مخالفان رژیم را در موسسات عمومی و خصوصی بازداشت نموده است.

این در حالی است که مخالفان رژیم ترکیه از رجب طیب اردوغان به دلیل سیاست های خصمانه اش ضد ملت های منطقه انتقاد می نمایند.

در همین حال نشانه هایی از نقشه های توسعه طلبانه رژیم ترکیه به وسیله حمایت این رژیم از گروه های تروریستی در سوریه و نیز دخالت در عراق، لیبی و شرق دریای مدیترانه به خوبی نمایان است. این دخالت ها خشم و نارضایتی مخالفان رژیم را برانگیخته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6164

به "ترکیه، محاکمه بچه ها به اتهام توهین به اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه، محاکمه بچه ها به اتهام توهین به اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید