25 فوبیای عجیب که چیزی درباره آن ها نمی دانید!

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران: شما از چه چیزی می ترسید؟ برخی از مردم از حیواناتی مانند عنکبوت و سوسک می ترسند. افراد دیگری نیز از فضا های بسته هراس دارند. این ترس ها در مواردی شاید منطقی به نظر برسند، اما برخی از مردم از چیز های ساده و به نوعی مسخره به قدری می ترسند که حتی این ترس زندگی آن ها را مختل می نماید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا 25 فوبیای غیر معمول را بیان کنیم که احتمالاً تا پیش از این چیزی در خصوص آن ها نمی دانستید.

25 فوبیای عجیب که چیزی درباره آن ها نمی دانید!

25. هراس از نظر دیگران

این فوبیا با عنوان ترس از نظر دیگران شناخته می گردد. این نوع افراد به قدری از نظر دیگران درباره خود وحشت دارند که هنگام صحبت کردن دیگران گوش های خود را می گیرند!

24. فوبیای جاذبه

درحالی که جاذبه موضوعی است که همه انسان ها با آن روبرو هستند، اما افراد کمی حتی از شنیدن کلمه آن وحشت دارند. این نوع افراد همواره در فضا های بسته خود را زندانی می نمایند.

23. فوبیای بیکاری

این فوبیا که به تازوفوبیا معروف است، ترس از بیکار نشستن و یا خسته شدن از بیکاری است. این فوبیا بیشتر در بین جوانان و نوجوانان رواج دارد و عده زیادی در سراسر جهان با این فوبیا روبرو هستند.

22. فوبیای کلمات طولانی

یکی دیگر از عجیب ترین فوبیا ها، ترس از شنیدن یا نوشتن کلمات طولانی است. عده کمی از دانش آموزان در سراسر جهان از این فوبیای عجیب رنج می برند که همین امر ادامه تحصیل را برای آنان مشکل نموده است.

21. فوبیای دارو

برخی از افراد از روبه رو شدن با دارو های جدید وحشت دارند و نمی توانند دارو های جدید خود را مصرف نمایند. نوع دیگری از فوبیا که بسیار عجیب به نظر می رسد.

20. فوبیای رویا

فیلم کابوس خیابان الم نمونه خوبی برای این هراس است. شخصی که از این فوبیا رنج می برد، از رویا ها و خیال پردازی به شدت وحشت دارد.

19. فوبیای دکمه

احتمالاً افراد کمی در جهان وجود دارند که با این مشکل روبرو هستند. این افراد از بستن دکمه های پیراهن و لباس های خود وحشت دارند و معمولا اصلا لباس دکمه دار نمی پوشند.

18. فوبیای کاغذ

بهتر است برای این افراد هرگز نامه نفرستید، زیرا این افراد ترس زیادی از کاغذ دارند. موضوعی که به شدت عجیب به نظر می رسد. البته این فوبیا به شدت نادر است و افراد بسیار کمی در سراسر جهان با این فوبیا روبرو هستند.

17. فوبیای موش

افرادی که از این هراس رنج می برد راجع به موشی به نام مول صحبت می نمایند. این موش جانوری است که احتمالاً وجود خارجی ندارد و حاصل توهم این افراد است. اما این هراس نیز در بین افرادی رواج دارد.

16. فوبیای سرعت

اگر در عظیم راهی در حال حرکت هستید و با خودرویی روبرو می شوید که به آرامی در حال حرکت است، تعجب نکنید. شاید راننده با این هراس روبرو است و نمی تواند با سرعت بالایی حرکت کند.

15. فوبیای پیری

این هم فوبیای دیگری است که عده ای با آن روبرو هستند. این افراد به دلیل ترس زیادی که از پیر شدن دارند به افراد سالمند حتی به پدرعظیم و مادرعظیم خود نیز نزدیک هم نمی شوند.

14. فوبیای قانونمندی

این افراد از باید ها و نباید هایی که برای خود تعیین می نمایند، می ترسند. با این که تقریباً همه مردم بر اساس قوانین خود زندگی می نمایند، اما این دسته از افراد تفاوت زیادی با مردم عادی دارند.

13. فوبیای بستنی

این یکی از عجیب ترین فوبیا هایی است که یک شخص ممکن است داشته باشد. بدون شک بستنی یکی محبوب ترین خوراکی های جهان به حساب می آید، اما عده ای از این خوراکی لذیذ نیز وحشت دارند و نمی توانند آن را بخورند.

12. فوبیای مسئولیت

این افراد نیز از داشتن مسئولیت هراس دارند. این فوبیا باعث می گردد که شخص، هیچ شغل اجتماعی را قبول نکند و به نوعی گوشه گیری و انزوا را ترجیح دهد.

11. فوبیای نوجوانان

در این فوبیا، شخص ترس زیادی از روبرو شدن با جوانان و نوجوانان دارد و به ندرت با این افراد روبرو می گردد. البته افراد کمی در جهان از این فوبیا رنج می برند.

10. فوبیای هلند

با توجه به نام این هراس، می توانید حدس بزنید که افرادی که با این فوبیا روبرو هستند از چه چیزی می ترسند. این افراد از هر چیزی که به کشور هلند ارتباط داشته باشد، هراس دارند.

9. فوبیای خندیدن

کسانی که با این فوبیا روبرو هستند، نباید هیچ برنامه تلویزیونی در ژانر کمدی را مشاهده نمایند! زیرا آن ها از خندیدن و حتی لبخند زدن نیز هراس دارند.

8. فوبیای به بالا نگاه کردن

این دسته از افراد همواره در حال حرکت، به زمین نگاه می نمایند. طوری که گمان می کنید احتمالاً در جست جوی چیزی هستند. این افراد حتی از نگاه کردن به آسمان نیز هراس دارند.

7. فوبیای مزه ترشی

همانطور که از نام این فوبیا تعیین است، افراد مبتلا به این فوبیا از هر چیزی که ترش باشد، هراس دارند. فوبیایی عجیب که تعداد افراد کمی در سراسر جهان با آن روبرو هستند.

6. فوبیای حباب

کسانی که با این فوبیا روبرو هستند از هر نوع حبابی که فکرش را کنید، می ترسند. البته آن ها از حباب های عظیم تر هراس بیشتری دارند.

5. فوبیای گرما

این افراد از روبرو شدن با هر چیز داغ و گرمی می ترسند. آن ها قهوه، چای و حتی دوش آب گرم را نیز برای خود منع می نمایند.

4. فوبیای گیاهان

این افراد به قدری از گیاهان می ترسند که حتی قادر به صحبت کردن راجع به گیاهان نیستند و این کار باعث اضطراب آن ها خواهد شد. این فوبیا زندگی این دسته از افراد را به طور جدی با مشکل روبرو می نماید.

3. فوبیای چیز های زشت

این افراد از دیدن چیز های زشت هراس دارند. به علت این که زیبایی در نظر هر فردی متفاوت است، سخت است که دقیقاً تعیین کنیم که این افراد از چه چیز هایی هراس دارند.

2. فوبیای زنان زیبا

اگر از روبرو شدن با زنان زیبا می ترسید، شما نیز با این هراس روبرو هستید. این هم یکی از عجیب ترین هراس های این فهرست است.

1. فوبیای آشپزی

این اختلال می تواند ناتوان نماینده باشد و اگر فرد تنها زندگی کند باعث خودن غذا های ناسالم گردد. کسانی که از این فوبیا رنج می برند می توانند از افراد ماهر در آشپزی بترسند و این ترس و احساس بی کفایتی احتمالا ریشه اختلال در بسیاری از افراد است.

منبع: List25

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: برترین ها
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4377

به "25 فوبیای عجیب که چیزی درباره آن ها نمی دانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 فوبیای عجیب که چیزی درباره آن ها نمی دانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید