2400 میلیارد ریال طرح حوزه فناوری اطلاعات در استان مازندران افتتاح شد

به گزارش مجله هاستفا، همزمان با سفر رئیس جمهور به استان مازندران هشت طرح زیرساختی حوزه فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دوهزار و 400 میلیارد ریال در این استان افتتاح شد.

2400 میلیارد ریال طرح حوزه فناوری اطلاعات در استان مازندران افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران از ساری، این طرح ها که با حضور مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شده شامل توسعه و نوسازی نسل دوم تلفن همراه، توسعه نسل سوم و چهارم تلفن همراه تری جی و فور جی،، توسعه شبکه پهن باند ثابت، توسعه نودهای جدید توسعه خاتمهه فیبر نوری از طرح های آماده افتتاح حوزه فناوری اطلاعات استان است.

با افتتاح این طرح ها همه شهرهای مازندران زیر پوشش اینترنت قرار می گیرند و با راه اندازی این طرح ها نسل سه اینترنت در روستاهای بالای 30 خانوار استان مازندران متصل خواهد شد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح این طرح ها گفت: در سال گذشته 15 جلسه اقتصاد مقاومتی داشتیم و بخش خصوصی، نمایندگان، استاندار و مسئولان با علاقه کار را دنبال کردند که در نتیجه 1093 واحد در بخش صنعت، معدن و کشاورزی تسهیلات دریافت که رتبه اول را در کشور کسب کردیم.

وی اضافه کرد: 482 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در مازندران ارائه که رتبه سوم را در جذب در کشور کسب کردیم و 108 پروژه تملک دارایی به بخش خصوصی واگذار شده است که 52 هزار شغل در استان ایجاد و نرخ بیکاری به 11.6 درصد رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای توسعه صادرات روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس گام های خوبی برداشته شده است.

واعظی اعلام نمود: استان مازندران شرایط گردشگری ویژه ای دارد و از ابتدای دولت نظر ویژه ای به استان مازندران داشته و با مسائل کمبود زیرساخت روبرو تامین و پهنای باند استان هشت و نیم برابر شده اسنت.

وی یادآور شد: تعداد مشترکان اینترنت مازندران به 1.5 میلیون نفر افزایش یافته و 450 کیلومتر فیبرنوری در این دولت نصب و 45 شهر را نسل سوم و 35 شهر نسل چهارم دادیم و توسعه شبکه پهنای باند را در استان ارتقا دادیم.

واعظی یادآور شد: تا خاتمه دولت بنا داریم با سرمایه گذاری 180 میلیارد تومانی به 900 روستای دیگر استان اینترنت دهیم و 110 کیلومتر در شهرهای استان فیبرنوری بکشیم و دوازده شهر نسل چهارم بدهیم.

وی با بیان اینکه توسعه کسب و کار دانش بنیان را در برنامه داریم، شرح داد: در این سفر 13 شهر مازندران به نسل سوم تلفن همراه مجهز می شود که تمام 58 شهر استان به نسل سوم تلفن می رسد و در 9 شهر نسل چهارم تلفن همراه اضافه کرده می شود.

وی یادآور شد: در شهرهای قائم شهر، چالوس، آمل توسعه خاتمهه فیبرنوری بهره برداری که 240 میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.

واعظی گفت: در مجموع 980 میلیارد تومان در حوزه آی سی تی در دولت تدبیر و امید در استان مازندران سرمایه گذاری و هزینه شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: تسنیم
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2824

به "2400 میلیارد ریال طرح حوزه فناوری اطلاعات در استان مازندران افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2400 میلیارد ریال طرح حوزه فناوری اطلاعات در استان مازندران افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید