گزارش وزارت ارشاد از واردات کاغذ در سال 98 ، تایید واردات بیش از 78 میلیون دلار کاغذ

به گزارش مجله هاستفا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش آماری واردات و ترخیص کاغذ دولتی در سال 1398 را تا خاتمه ماه بهمن منتشر کرد.

گزارش وزارت ارشاد از واردات کاغذ در سال 98 ، تایید واردات بیش از 78 میلیون دلار کاغذ

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جداول مرتبط با واردات کاغذ تحریر و مطبوعات تا خاتمه ماه بهمن امسال را منتشر کرد.

بر اساس این جدول تا خاتمه 26 بهمن ماه امسال بیش از 86400 تن کاغذ مطبوعات و کاغذ با ارزش بالغ بر 78 میلیون 600 هزار دلار در قالب 172 پرونده در این وزارتخانه برای واردات مورد تأیید قرار گرفته است.

از این تعداد پرونده، 76 پرونده برای واردات کاغذ مطبوعات و 31 پرونده برای واردات کاغذ بالکی، 64 پرونده برای واردات کاغذ تحریر و یک پرونده نیز برای واردات کاغذ LWC مورد آنالیز و تأیید قرار گرفته است.

از این حجم پرونده و تناژ تأیید شده کمی بیش از 63 هزار تن با ارزش بالغ بر 57 میلیون و800 هزار دلار تخصیص ارز شده است و کمی بیش از 59500 تن از آن تأمین و خرید ارز شده است. با این همه میزان کاغذ ترخیص شده از گمرک تا خاتمه امسال کمی بیش از 27 هزار تن بوده و ارزش دلاری آن نیز کمی بیش از 24 میلیون و پانصد هزار دلار بوده است.

جداول منتشر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین حاکی از آن است بیشترین تناژ کاغذ ترخیص تا خاتمه بهمن ماه مرتبط با بخش مطبوعات با تناژ بیش از 13800 تن بوده است و پس از آن کاغذ بالک و چاپ و تحریر با حجم بالغ بر 12 هزار تن در رتبه دوم قرار دارند.

این گزارش می افزاید با تأیید هیأت وزیران و معاون اول رئیس جمهور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امسال به میزان 80 میلیون دلار ارز دولتی برای واردات کاغذ مطبوعات و فرهنگی اعتبار دریافت نموده است که بر اساس این جداول تا خاتمه بهمن ماه امسال نزدیک به 79 میلیون دلار از آن مورد تأیید این وزارتخانه برای واردات قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2718

به "گزارش وزارت ارشاد از واردات کاغذ در سال 98 ، تایید واردات بیش از 78 میلیون دلار کاغذ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش وزارت ارشاد از واردات کاغذ در سال 98 ، تایید واردات بیش از 78 میلیون دلار کاغذ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید