کشف علامتی جدید برای ویروس کرونا؟!

به گزارش مجله هاستفا، التهاب لخته شدن را ایجاد می کند و لخته شدن منجر به التهاب بیشتر می شود. این یک حلقه التهاب و لخته شدن خود تقویت کننده بی وقفه می شود که منجر به وخیم تر شدن بیمار می شود.

کشف علامتی جدید برای ویروس کرونا؟!

به گزارش خبرنگاران یکی از علائم شگفت آور کرونا لخته شدن خون است که بسیاری از بیماران، از جمله افراد جوان، همراه با عفونت تجربه کرده اند. در بعضی موارد لخته ها منجر به انسداد خطرناکی در ریه ها، سکته مغزی و حتی مرگ حتی در افرادی که سابقه بیماری های گردش خون را ندارند، شده اند.

در مقاله ای که اوایل این هفته در ساینس منتشر شد، محققان نگاه اجمالی به آنچه ممکن است باعث ایجاد لخته های ناشی از عفونت کرونا شود، کرده اند. این گروه دریافتند که یک گروه خاص از آنتی بادی ها که به عنوان اتوآنتی بادی شناخته می شوند که به سلول های خود حمله می کنند منجر به خطر لخته شدن مرتبط با این بیماری می شود.

در میان 172 بیمار بستری شده، نیمی از آن ها این آنتی بادی ها را تولید می کنند. بعلاوه، هنگامی که دانشمندان آنتی بادی را به موش آزمایشگاهی تزریق کردند، حیوانات دچار لخته خون شدند.

در ماه آوریل، همین گروه از دانشمندان گزارش کردند که التهاب مرتبط با کرونا می تواند منجر به لخته شدن رگ های کوچک در ریه ها شود و این لخته ها غالباً دارای یک سلول ایمنی معروف به نوتروفیل هستند. در بیماران کرونا، این نوتروفیل ها می توانند در داخل رگ های خونی کوچک منفجر شوند و تله های مولکولی چسبنده ایجاد کنند که سایر فاکتور های لخته شدن خون را جذب خود می کنند.

یوجن کانتی، استادیار دانشگاه میشیگان، محقق در موسسه ملی قلب، ریه و خون و یکی از نویسندگان این مطالعه، می گوید: اگر نوتروفیل ها بیش از حد تحریک شده باشند، می توانند رشد کرده و باعث انسداد رگ های خونی شوند و لخته شدن خون را در پی داشته باشند.

وی می گوید: التهاب لخته شدن را ایجاد می کند و لخته شدن منجر به التهاب بیشتر می شود. این یک حلقه التهاب و لخته شدن خود تقویت کننده بی وقفه می شود که منجر به وخیم تر شدن بیمار می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5662

به "کشف علامتی جدید برای ویروس کرونا؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف علامتی جدید برای ویروس کرونا؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید