کرونا را با لیزر از بین می بریم، آزمایش روشی نوین برای نجات جان بیماران

به گزارش مجله هاستفا، یک محقق ایرانی پیروز به کشف دو روش جدید برای درمان بیماری ناشی از ویروس کرونا با استفاده از لیزر شده است که یکی از آنها در فاز تحقیقاتی واقع شده است و به زودی به صورت بالینی روی انسان آزمایش می گردد.

کرونا را با لیزر از بین می بریم، آزمایش روشی نوین برای نجات جان بیماران

گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، با شیوع کرونا دانشمندان و محققان در سراسر دنیا آغاز به تحقیقات و مطالعه کردند تا راه هایی براش تشخیص، درمان و مهار این ویروس پیدا نمایند. زمانی که شیوع ویروس کووید-19 در ایران به صورت رسمی اعلام شد، پژوهشگران ایرانی کوشش های خود را چند برابر کردند. نتایج این کوشش های شبانه روزی در آزمایشگاه ها و شرکت های دانش بنیان به ساخت کیت های تشخیص کرونا، توسعه چند نوع واکسن و کشف روش های درمانی نوین ختم شد.

یکی از این دانشمندان احسان کمانی است که با بکارگیری فناوری لیزر دو روش نوین برای مقابله با کرونا پیدا نموده است. وی که متولد 1373 است، یکی از دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در رشته مهندسی اوپتیک لیزر گرایش لیزر تحصیل نموده است. کمانی از سال 1395 در حوزه لیزر و پزشکی کار می نماید و تا به امروز تحقیقاتی در حوزه سلولی، کاربرد لیزر در بهبود عملکرد سلول ها در زمینه سرطان و تسهیل شیمی درمانی انجام داده و مقالاتی در حوزه علوم اعصاب و فشار خون نوشته است. وی در حال حاضر در مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در حوزه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی مشغول به کار است.

استفاده از لیزر زرد برای متعادل سازی ویتامین D

کمانی می گوید؛ در حال حاضر دو مقاله در مورد بکارگیری لیزر برای درمان کرونا نوشته ام که یکی از آنها به عنوان طرح تحقیقاتی ثبت شده است. مقاله اول در مورد استفاده از طول موج لیزر زرد برای تأمین ویتامین D است که از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری می نماید و در صورتی که فرد به ویروس مبتلا گردد نیز بیماری به شکل یک سرماخوردگی ساده بروز می نماید. اگر میزان ویتامین D بدن متعادل نباشد، ویروس کرونا به راحتی به سلول های قلب و ریه می چسبد.

یکی از علت های مرگ ومیر در بیماران مبتلا کرونا سکته قلبی است. افرادی که کمبود ویتامین D دارند نیز بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری ناشی از ویروس کووید-19 قرار دارند. وقتی ویتامین D بدن متعادل باشد، میزان مرگ ومیر در افراد مبتلا به ویروس کرونا به طور قابل توجهی کاهش می یابد. لازم به ذکر است که ویتامین D نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می نماید.

به گفته کمانی؛ این روش ترکیبی از طول موج لیزر زرد و طب سوزنی است که به جای سوزن از طول موج لیزر زرد کم توان استفاه می گردد. بدین ترتیبکمبود ویتامین D فرد جبران می گردد. در این روش برخلاف مصرف ویتامین D به شکل دارو، مسمومیتی ایجاد نمی گردد. طول موج لیزر زرد میزان ویتامین D بدن را به حالت متعادل می رساند.

استفاده از لیزر آبی برای از بین بردن عفونت ویروسی

مقاله دوم کمانی طرح تحقیقاتی است که در مرکز تحقیقات کاربرد لیزر ثبت شده و به زودی به مرحله اجرا و آزمایش بالینی می رسد. وی می گوید؛ در این روش از نور لیزر آبی برای افزایش مقاوت سلول های بدن در مقابل ویروس استفاده می گردد. این روش اکسیژن رسانی به بدن، به خصوص در بیمارانی که از تنگی نفس رنج می برند، را افزایش می دهد و فرایند جریان خون را بهبود می بخشد. همچنین خاصیت مسکن (ضد درد) نیز دارد.

نور لیزر آبی خواص ثابت شده بسیاری از جمله ضدالتهاب بودن، ضددرد بودن و ضدویروس بودن دارد. با این حال تحقیقات بسیار کمی در مورد خاصیت ضدویروسی بودن آن اجرا شده است. همچنین تا به امروز تحقیقاتی در مورد تأثیر آن بر ویروس کرونا صورت نگرفته است. ایده پردازی و تحقیقات کمانی در مورد تأثیر نور لیزر آبی بر ویروس کرونا برای نخستین بار در دنیا مطرح شده است.

تا به امروز مقالاتی در زمینه تأثیر نور لیزر آبی در تغییر گیرنده های ویروسی و استفاده از آن برای ساخت واکسن ویروس ها منتشر شده اما دو مقاله اخیر احسان کمانی از دیدگاه نوینی برخوردار هستند و توجه بسیاری را از کشورها را جلب نموده اند. مقالات در حوزه لیزر و تأثیر آن بر کرونا بسیار نادر هستند و تا به امروز تعداد انگشت شماری از آنها به مرحله انتشار رسیده اند.

روش درمانی نوین کرونا در راه است!

کمانی می گوید؛ نور لیزر آبی به شکل وریدی به بدن فرد تابانده می گردد. این نور مدت زمان معینی و با استفاده از دستگاه خاصی به بدن فرد تابانده می گردد. محاسبه میزان زمان لازم برای هر فرد براساس معینات فردی مانند وزن و قد و... صورت می گیرد. دستگاه مورد احتیاج برای تاباندن نور لیزر آبی پیش از این برای کاهش قند خون ساخته شده بود. درواقع از این لیزر برای ترمیم زخم و کاهش درد (در حد تحقیقات) استفاده می گردد.

استفاده از لیزر آبی برای از بین بردن به شکل طرح تحقیقاتی ثبت شده است و پس از دریافت کد اخلاق، وارد فاز آزمایش بالینی می گردد. احتمال می رود آزمایش های بالینی این طرح در اواسط خرداد آغاز گردد. به گفته کمانی؛ نزدیک به 6 ماه زمان برای جمع آوری نتایج آزمایش ها ضروری است تا میزان اثرگذاری این روش روی انسان ها معین گردد. براساس تحقیقات ما، میزان اثرگذاری نور لیزر آبی بر ویروس کرونا 80 درصد است، با این حال اگر در مرحله بالینی به نتیجه مطلوب نرسیم، از طول موج های دیگر لیزر استفاده خواهیم کرد تا درمانی برای این ویروس پیدا کنیم.

هوش و پشتکار؛ قدرت ابرقهرمانان ایرانی

شیوع کرونا در دنیا و کشور باعث شد که بسیاری از مردم ابرقهرمانان واقعی دنیا را بشناسند. پزشکان، پرستاران، کادر درمانی، محققان و دانشمندانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا می جنگند، ابرقهرمانان واقعی هستند که با پشتکاری آهنین، بدون توجه به خستگی و با بکارگیری هوش و ذکاوتشان تمام کوشششان را می نمایند تا بیماران مبتلا به کرونا را زنده نگه دارند، راهی برای درمان این بیماری پیدا نمایند یا روشی برای از بین بردن کووید-19 کشف نمایند.

4021/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4144

به "کرونا را با لیزر از بین می بریم، آزمایش روشی نوین برای نجات جان بیماران" امتیاز دهید

5 کاربر به "کرونا را با لیزر از بین می بریم، آزمایش روشی نوین برای نجات جان بیماران" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا را با لیزر از بین می بریم، آزمایش روشی نوین برای نجات جان بیماران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید