چرا پوست بدن خود را می کنیم؟

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/زنجان یک روان شناس گفت: افرادی که اقدام به کندن پوست بدن خود می نمایند، دچار اختلال کندن پوست هستند که باید نسبت به درمان خود اقدام نمایند.

چرا پوست بدن خود را می کنیم؟

شهریار سهرابی در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با اختلال کندن پوست، اظهار کرد: معینه این اختلال خراشیدن یا کندن مکرر پوست است که منجر به ضایعات پوستی و اقدامات مکرر برای کاهش یا توقف کندن پوست می گردد.

وی با بیان اینکه اختلال کندن پوست در زمان شایع تر است، اضافه نمود: دلیل اصلی بروز این اختلال معین نیست ولی بعضی معتقدند تظاهری از خشم وا پس زده به والدین اقتدارگرا باشد یا افراد برای تسکین استرس پوست خود را می نمایند.

این متخصص با بیان اینکه اختلال کندن پوست با فوت عزیزان، تعارضات زناشویی و بارداری های ناخواسته همراه است، توضیح داد: بعضی از بیماران کندن پوست را از بیماری های پوستی مانند آکنه آغاز می نمایند و بعد از اینکه آکنه بهبود پیدا کرد، باز هم به کندن پوست ادامه می دهند.

روان شناس با بیان اینکه صورت شایع ترین نقطه بدن برای کندن پوست بوده و سپس پاها، بازوها، دست ها، کوتیکول پوست، انگشتان و پوست سر است، گفت: بیماران مبتلا به اختلال کندن پوست، قبل از کندن پوست خود ممکن است احساس تنش داشته و پس از آن احساس تکسین داشته باشند.

سهرابی با بیان اینکه بیماران مبتلا به اختلال کندن پوست پس از احساس تسکین ناشی از کندن پوست، احساس گناه و شرمساری می نمایند، اظهار کرد: این افراد ممکن است از حضور در اجتماع اجتناب نمایند یا برای پنهان کردن نواحی آسیب دیده را به نحوی بپوشانند.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به اختلال کندن پوست ممکن است افکار خودکشی در سر داشته باشند یا اقدام به اینکار نمایند، اضافه نمود: علائم اختلال کندن پوست در طول سیر بیماری فراز و فرود دارد؛ به طور مثال حدود 44 درصد زنان اظهار می نمایند که مقدار کندن پوست با سیکل چرخه قاعدگی ماهیانه آنان توازن دارد.

این متخصص در رابطه با اختلال کندن پوست در معتادان، توضیح داد: افرادی که موادمخدر از جمله کوکائین یا متامفتامین مصرف می نمایند، احساس می نمایند در زیر پوست آنان یک چیزی می خزد که به این حالت فورمیکاسیون گفته می گردد و داشتن این احساس منجر به کندن یا خراشیدن پوست می گردد.

روان شناس در رابطه با روش های درمان اختلال کندن پوست، اظهار داشت: درمان این اختلال به صورت همزمان دارو درمانی به وسیله روانپزشک و روان درمانی به وسیله روان شناس انجام می گردد، بنابراین این افراد هرچه سریع تر باید برای درمان خود اقدام نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8708

به "چرا پوست بدن خود را می کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پوست بدن خود را می کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید