چرا در هواپیما باید تلفن را روی حالت پرواز قرار داد ؟

به گزارش مجله هاستفا، چرا باید گوشی در هواپیما روی حالت پرواز قرار گیرد؟

امروزه همه با عبارت حالت پرواز آشنایی دارند چرا که در تمامی تلفن های همراه هوشمند گزینه حالت پرواز یا Airplane mode وجود دارد. اگر تا به حال با هواپیما سفر نموده باشید حتما با این موضوع روبرو شده اید که از شما می خواهند به محض سوار شدن به هواپیما گوشی خود را روی حالت پرواز قرار داده و تا انتهای سفر از این حالت خارج نکنید؛ اما آیا تا به حال این سوال برایتان پیش آمده است که چرا باید در هواپیما موبایل خود را روی حالت پرواز قرار دهیم؟ با این مقاله از مجله خبرنگاران همراه باشید تا با هم به آنالیز این موضوع بپردازیم.

چرا در هواپیما باید تلفن را روی حالت پرواز قرار داد ؟

حالت پرواز یا Ariplane mode

به صورت کلی حالت پرواز به زمانی گفته می گردد که با فعال کردن آن، گوشی شما همچنان روشن است اما تمام فعالیت ها و ارتباطاتی که به وسیله سیم کارت صورت می گرفت غیرفعال خواهد شد؛ یعنی در این زمان تماس، پیامک و داده های سیم کارت به طور کامل قطع خواهند شد و به غیر از این سه ویژگی، از دیگر قابلیت های تلفن همراه خود می توانید به راحتی بهره ببرید.

علت قرار دادن گوشی در حالت پرواز در هواپیما

یکی از دلایلی که در زمینه فعال سازی حالت پرواز مطرح می گردد، این است که تماس های تلفنی می تواند باعث ایجاد تداخل الکترومغناطیسی گردد و در سیستم های جی پی اس اختلال ایجاد کند. این اتفاق ممکن است جان مسافران را در معرض خطر قرار دهد. تلفن های ما به صورت دائم در حال دریافت و ارسال سیگنال هایی از نوع امواج رادیویی هستند و دائم در پی نزدیک ترین برج سلولی برای ارتباط گرفتن می باشند و این بیشتر زمانی می تواند مشکل ساز گردد که هواپیما در حال نشست یا برخاست باشد چرا که در این مواقع ممکن است سینگال های ارسال شده به وسیله گوشی مسافران باعث ازدحام در ارتباطات رادیویی شده و ارتباط خلبانان با برج های مراقبت را دچار اختلال کند.

علت دیگری که برای خاموش کردن یا حالت پرواز قرار دادن تلفن های همراه وجود دارد این است که امواج ارسالی به وسیله موبایل مسافران باعث ایجاد نویز و صدایی گوش خراش در هدفون خلبان هواپیما شده که می تواند منجر به عدم تمرکز و حواس پرتی آن ها گردد.

به صورت کلی دلایل و شواهد کمی وجود دارد که به صورت قطع بتواند ثابت کند تلفن های همراه واقعا می توانند در عملکرد هواپیما و یا تجهیزات ناوبری مشکل ایجاد نمایند چرا که تا به امروز سقوط هیچ هواپیمایی به خاطر روشن بودن تلفن همراه اعلام نشده است اما از آنجایی که بی تاثیر بودن فرکانس های ارسالی از سمت موبایل به صورت صدرصد اثبات نشده لذا کار از محکم کاری عیب نمی کند و این تقاضا را کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) از مسافران دارد که به هنگام پرواز، موبایل ها را به حالت پرواز تغییر دهند.

امروزه بسیاری از شرکت های هواپیمایی به منظور جلب رضایت هرچه بیشتر مسافرانشان در هواپیما اینترنت وای فای قرار داده اند تا مسافران در عین حالی که گوشی خود را در حالت پرواز قرار می دهند، بدون هیچگونه مسئله ای حین سفر با خیالی آسوده به فعالیت های آنلاین خود ادامه دهند.

زهرا بینازاده

  • راهنمای اخذ گواهینامه بین المللی
  • آتش سوزی در جنگل های ترکیه
  • راه آهن سراسری ایران ثبت جهانی شد

Set your Author Custom HTML Tab Content on your Profile page

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: فلای تودی
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8272

به "چرا در هواپیما باید تلفن را روی حالت پرواز قرار داد ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا در هواپیما باید تلفن را روی حالت پرواز قرار داد ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید