پیام طالبان به نشست ناتو: ادامه جنگ و اشغال به نفع شما نیست

به گزارش مجله هاستفا، طالبان در آستانه نشست ناتو در پیامی با هشدار درباره ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان گفت که مسئولیت ادامه جنگ با آمریکا و ناتو خواهد بود.

پیام طالبان به نشست ناتو: ادامه جنگ و اشغال به نفع شما نیست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، طالبان با انتشار بیانیه ای خطاب به نشست آینده وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو با تاکید بر لزوم خروج نیروها براساس زمان تعیین شده در توافقنامه قطر گفت: دوام اِشغال و جنگ به نفع شما و ملت های شما نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بیانیه می افزاید: هرکس که خواستار دوام جنگ و اِشغال باشد، مثل 20 سال گذشته مسئولیت آن نیز بر دوش آن ها است ؛ هیچکسی نباید محاسبه نادرست کند و فریب حلقه های جنگ طلب را بخورد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طالبان در ادامه نیز اظهارات مقامات آمریکایی و ناتو مبنی بر عدم پایبندی این گروه بر تعهداتش را رد کرد و تاکید نمود که این گروه توافق قطر را تنها راه حل سیاسی برای معضل جاری افغانستان - آمریکا می داند.

طالبان همچنین اضافه کرد که این گروه به عملی کردن توافق متعهد است و از زمان امضای توافق در اسفند سال گذشته تا به امروز هیچ نظامی خارجی در افغانستان کشته نشده، از خاک افغانستان علیه آمریکا و متحدانش هیچ اقدامی صورت نگرفته و مذاکرات بین الافغانی نیز آغاز شده که مسئله آتش بس از موضوعات دستورکار این گفت وگوها می باشد.

در این بیانیه همچنین آمده است که حملات هوایی بی مورد و خلاف پیمان دوحه توسط آمریکا ادامه دارد، فرایند آزادی زندانیان این گروه مطابق با توافق هنوز صورت نگرفته و سران طالبان نیز همچنان در فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل قرار دارند.

طالبان درحالی نسبت به ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان هشدار داده که وزرای دفاع سازمان ناتو هفته آینده درباره موضوع ادامه حضور و یا خروج نیروها از افغانستان دیدار خواهند کرد.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6693

به "پیام طالبان به نشست ناتو: ادامه جنگ و اشغال به نفع شما نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیام طالبان به نشست ناتو: ادامه جنگ و اشغال به نفع شما نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید