نیاز به مراقبت فوری از بچه ها درگیرِ سندرم التهابی مرتبط با کرونا

به گزارش مجله هاستفا، متخصصان آمریکایی هشدار دادند بچه ها مبتلا به سندرم التهابی مولتی سیستمی یا MIS-C، یک عارضه نگران کننده ناشی از عفونت کووید-19، نیاز به توجه فوری و احتمالاً بستری شدن در بیمارستان دارند.

نیاز به مراقبت فوری از بچه ها درگیرِ سندرم التهابی مرتبط با کرونا

به گزارش خبرنگاران، طبق اعلام متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC)، علائم سندرم التهابی مولتی سیستمی مانند علائم کلاسیک کروناویروس نبوده و بیشتر شامل معده درد و استفراغ، همراه با تب و بثورات پوستی است.

بسیاری از بچه هاِ مبتلا به این سندرم، دچار مسائل و صدمات قلبی شده و به مراقبت های فوری نیاز دارند. هم چنین ارتباط این سندرم با بیماری کووید-19 هر روز بیشتر مشخص می گردد، هر چند تست کرونای برخی از بچه ها درگیر این سندرم منفی اعلام شده و هیچ علائمی از عفونت نیز از خود بروز نداده اند.

البته متخصصان آمریکایی اعلام کرده اند در آزمایش های بعدی از بیشتر بچه های که تست کرونایشان در ابتدا منفی اعلام شده، معلوم شد که احتمالاً دچار عفونت قبلی بوده اند.

به نظر می رسد این سندرم دو تا شش هفته پس از عفونت با کووید-19 بروز کرده و بیشتر بچه های را که از قبل کاملاً سالم بوده اند، مبتلا می کند.

هفته گذشته CDC هشداری بهداشتی را برای پزشکان متخصص اطفال صادر کرد و حداقل 20 ایالت به علاوه واشنگتن دی سی اعلام کردند که در حال بررسی موارد احتمالی این سندرم هستند.

بررسی ها حاکی از آن است که حدود نیمی از بچه ها درگیر این سندرم دچار ناهنجاری های قلبی-عروقی شده اند که با توجه به سلامت آن ها پیش از درگیری با سندرم التهابی مولتی سیستمی تصور می گردد مسائل قلبی از عوارض این سندرم باشد که احتمالاََ در نتیجه تاخیر در پاسخ ایمنی به کروناویروس ایجاد می گردد.

از همین رو توصیه می گردد هر کودکی که در خانه دچار تب، درد شکم یا علائمی مانند بثورات و ورم ملتحمه گردد، باید بلافاصله توسط پزشک متخصص اطفال معاینه گردد.

نکته دیگر این که بیشتر این بچه ها هیچ علامت قابل توجهی که والدین شان را متوجه سازد، نداشته اند. هم چنین هیچ مشکل اساسی قطعی بچه ها را برای ابتلا به این سندرم مستعد نمی کند.

برخی از بچه ها درگیر این سندرم شاهد تورم در نقاط مختلف بدن به خصوص دست ها و پاها و حتی دهان خود بوده اند.

بزرگ ترین نگرانی که در حال حاضر در رابطه با این سندرم به خصوص در بچه ها وجود دارد، تا حد زیادی ناشی از التهاب در قلب و عروق اصلی اطراف آن است. این یکی از دلایلی است که پزشکان در ابتدا فکر می کردند این سندرم بیماری نادری است که به بیماری کاوازاکی معروف است.

بسیاری از والدین با توجه به توصیه ها مبنی بر ماندن در خانه و خودداری از مراجعه غیرضروری به بیمارستان ها ممکن است با وجود علائم سندرم التهابی مولتی سیستمی در بچه ها خود، آن ها را برای معاینه نزد پزشک نبرند اما باید توجه داشت که با توجه به ضرورت مراقبت های ویژه از بچه ها درگیر این سندرم بهتر است با مشاهده اولین علائم و پیش از تشدید آن سریعاََ به مراکز درمانی یا پزشک متخصص اطفال مراجعه گردد.

به گفته متخصصان، آزمایش خون می تواند به سرعت ابتلای افراد به سندرم التهابی مولتی سیستمی را نشان دهد. آزمایشات مربوط به التهاب و آسیب های قلبی نیز می تواند نشان دهد که آیا بچه ها در معرض خطر هستند و نیاز به بستری شدن دارند یا خیر؟ در صورتی که تشخیص و درمان در افراد دچار این سندرم فوراََ صورت گیرد، بیشتر بچه ها بعد از چند روز بستری در بیمارستان بهبود یافته و مرخص می شوند.

بنا بر گزارش سی ان ان، بچه ها درگیر این سندرم علائم واکنش التهابی شدید نشان می دهند. نگرانی از این بابت وجود دارد که در افراد دچار این سندرم پاسخ ایمنی بی نظمی وجود دارد. به نظر می رسد این بیماری در دوره سنی رخ می دهد که سیستم ایمنی اکتسابی افراد در حال رشد است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4065

به "نیاز به مراقبت فوری از بچه ها درگیرِ سندرم التهابی مرتبط با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیاز به مراقبت فوری از بچه ها درگیرِ سندرم التهابی مرتبط با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید