نمای نزدیک از یک شغل رمانتیک در نمایشگاه کتاب

به گزارش مجله هاستفا، کلوزآپ؛ نمای نزدیک از یک شغل رمانتیک نام بُرش هایی خاص از تاریخ سینمای دنیا است که با گردآوری و ترجمه یک سینماگر، در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

نمای نزدیک از یک شغل رمانتیک در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگاران، نیما قلی زادگان، نویسنده و فیلمساز، سازنده آثاری چون اورسون ولز صحبت می نماید که چندی پیش در گروه سینمای هنر و تجربه اکران شد، طی سال ها، بخش های جالب توجه از اظهار نظرهای بزرگان سینمای دنیا را از میان مصاحبه ها، سخنرانی ها و نوشته های آنان، به همراه دیالوگ هایی ماندگار از فیلم های شاخص، گردآوری و ترجمه و حالا در قالب یک کتاب توسط انتشارات آرادمان منتشر نموده است.

این کتاب 303 صفحه ای که در فصل های مختلفی تدوین شده است، به مبحث هایی چون سینمای صامت، هالیوود، منتقدان، کارگردانان مطرح، بازیگران زن و بازیگران مرد شاخص، و نیز بسیاری از مباحث مربوط به آنان، ازجمله مسائل مربوط به توانایی های حرفه ای و نیز حواشی زندگی سلبرتی ها می پردازد.

در مقدمه این کتاب که به بهای 29500 تومان در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد، آمده است:

یادگیری و پیشرفت هر هنری از دو طریق انجام پذیر است؛ اول توجه به سخنان استادان گذشته و حال آن هنر؛ آدم هایی که دیدگاه، روش، تکنیک و نوآوری های آن هنر را به وجود آورده اند یا آنها را به مراحل بالاتر، یا در مواردی، به کمال رسانده اند.

دوم، آنالیز و دیدن نمونه های برجسته و تاثیرگذار آن هنر است؛ چه از نظر مسائل تکنیکی و هنری، چه تاثیری که صرفا در زمان خود بر مردم و مخاطبان آن گذاشته، چه پیشگویی یا توصیف بخشی فراهنری که باعث شده بر تاریخ ملت یا جریان یا جنگ و یا حتی یک پدیده اجتماعی تاثیری خارج از قالب هنری ایجاد کند.

در این کتاب سعی شده علاوه بر این ها، سیر تاریخی از زمان سینمای صامت تا امروز نیز لحاظ گردد. حرف هایی که ادیسون و چاپلین در 80 سال پیش گفته اند، سازنده راه و دیدگاهی شده که کوبریک و مایکل مان به ما عرضه نموده اند و کارهای گریفیث و مورنائو و ولز و فورد بعد از سال ها، خروجی هایی مثل نولان و اسپیلبرگ و فینچر داده است. ادامه تفکرات آتنونیونی و برگمان و فلینی همراهی کیارستمی و کوریسماکی و آنجلو پولوس را دلچسب نموده.

اگر هنر را بخشی بزرگ از زندگی بدانیم، باید گفت، سینما حداقل در زمان ما تاثیرگذارترین هنر است. منفور شدن جنگ از اولین فیلم های صامت مثل در جبهه غربی خبری نیست تا زمان ویتنام و فیلم جوخه. مبارزه با نژادپرستی به مانند اسپارتاکوس و مالکوم ایکس، گانگستر و سارق ستیزی، میهن پرستی و لزوم داشتن قهرمان. امید و ناامیدی. هزاران حس و تفکر.

نه فقط پرده نقره ای، بلکه پشت پرده و افکار و دیدگاه های خارج پرده برخی وقت ها بیش از روی پرده نقره ای اهمیت دارد. جذابیت و سرگرمی به همه جای سینما مربوط است. این کتاب فقط برای حرفه ای های سینما نیست. برای همه کسانی است که این هنر بخشی از زندگی شان را به خود اختصاص داده است.

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 12 تا 22 اردیبهشت ماه جاری به شعار نه به کتاب نخواندن، در مصلی امام خمینی تهران برگزار می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1818

به "نمای نزدیک از یک شغل رمانتیک در نمایشگاه کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمای نزدیک از یک شغل رمانتیک در نمایشگاه کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید