نرخ هتل ها از مهرماه افزایش می یابد، خسارت 18 هزار و دویست میلیارد تومانی کرونا به هتل های کشور

به گزارش مجله هاستفا، جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران دبیر مجمع ملی تشکل های جهانگردی با اشاره به آن که با شروع تابستان و به تبع آن شروع سفرهای تابستانه شاهد بهتر شدن شرایط اشغال هتل ها هستیم، گفت: هتل هایی که در استان های شمالی و غرب کشور فعال هستند این روزها شرایط بهتری به لحاظ ضریب اشغال نسبت به سایر هتل ها دارند. می توان گفت شاهد افزایش سفرهای داخلی هستیم چراکه جهانگرد خارجی نداریم.

نرخ هتل ها از مهرماه افزایش می یابد، خسارت 18 هزار و دویست میلیارد تومانی کرونا به هتل های کشور

او ادامه داد: تا زمانی که کرونا باشد شاهد کاهش و گاهی افزایش ضریب اشغال هتل ها خواهیم بود. اکنون هممی توان گفت، میانگین ضریب اشغال هتل های کشور اگر در چند ماه گذشته حدود 10 درصد بود اکنون حدود 15 درصد است. در این میان میانگین ضریب اشغال هتل های استان های شمالی و استان های آذربایجان شرقی و غربی درحدود 30 درصد است. شرایط هتل های مشهد هم رو به بهبود است. البته بعضی از هتل ها به صورت داوطلبانه تعطیل کردند و با بهبود شرایط بازگشایی می شوند.

این فعال گردشگری بعلاوه از رغبت سرمایه گذاران داخلی برای ساخت هتل اطلاع داد و گفت: سرمایه گذاران این حوزه به آینده نگاه دارند و امیدوار هستند با کاهش شیوع کرونا، شرایط بهتر گردد. از این رو تعداد سرمایه گذاران داخلی رو به افزایش است اما از سرمایه گذار خارجی خبری نیست.

به گفته او؛ در بیشتر موارد هتلداران خارجی تمایل دارند برندفروشی نمایند که این امر در ایران و به وسیله هتلداران ایرانی مورد استقبال قرار نمی گیرد چراکه باید هزینه هنگفتی برای برند انجام دهند که در نهایت آورده ای برای آن ها نخواهد داشت. از یکسو گردشگران خارجی به برند هتل ها توجه خاصی ندارند و از دیگر سو خرید برند هتل های خارجی با مسائل زیادی از جمله مشکلاتی که برای انتقال پول وجود دارد، روبه روست.

رئیس جامعه هتلداران ایران درخصوص خسارتی که شیوع ویروس کرونا به هتل داران کشور وارد نموده، گفت: می توان گفت کرونا تا خردادماه امسال حدود 18 هزار و دویست میلیارد تومان به هتل های کشور خسارت رسانده.

به گفته حمزه زاده، مهرماه امسال همانند سال های گذشته شاهد افزایش نرخ هتل ها خواهیم بود. این افزایش نرخ نسبت به تورم جامعه از 10 تا 25 درصد اعمال می گردد و هر هتل با توجه به شرایط موجود و پذیرش مسافر، نرخ خود را اعلام می نماید. در این میان ممکن است بعضی از هتل ها هیچ افزایش نرخی نداشته باشند و بعضی دیگر تا سقف موجود، نرخ خود را افزایش دهند.

او در ادامه ازعدم حمایت دولت از هتلدارن در شرایط شیوع ویروس کرونا اطلاع داد و گفت: سازمان امور مالیات درخصوص دریافت جریمه امهال ها سلیقه ای عمل می نماید، چنانکه در بعضی از استان ها مانند تهران از هتل داران جریمه خواسته و در بعضی از استان ها از چنین جریمه ای خبری نیست. دریافت جریمه از امهال ها غیر قانونی است و اینگونه به نظر می رسد که حتا سازمان مالیاتی هم تکلیف خود را در این خصوص نمی داند. بسته هایی که دولت برای بخش خصوصی گردشگری در شرایط کرونا در نظر گرفته بود هیچ دردی از ما دوا نکرد. اینگونه به نظر می رسد که بخش خصوصی به حال خود رها و فراموش شده است.

حمزه زاده تاکید نمود: گردشگری در بدترین دوران خود به سر می برد و دولت هم به وعده هایش عمل ننموده.

رئیس جامعه هتلداران ایران درخصوص انتظاراتی که فعالان این بخش از دولت سیزدهم و به تبع آن وزیر میراث و گردشگری تازه دارند، گفت: وزیر باید متخصص، توانمند، بانفوذ باشد و نسبت به بخش های فعال در این حوزه مطلع باشد. درعین حال باید شخصی باشد که مدیران را از بدنه وزارتخانه انتخاب کند نه آنه نیروهای خود را به صورت تیم قطار کند و با خود به وزارتخانه بیاورد و در نهایت چندین سال طول بکشد تا الفبای گردشگری را بیاموزند.

ایلنا نوشت، او توضیح داد: از آنجایی که شعار ابراهیم رییسی، رییس جمهور منتخب، دولت مردمی است معتقد هستم در انتخاب وزیر از بدنه صنف مرتبط بهره خواهد جست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: گردشبان
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7997

به "نرخ هتل ها از مهرماه افزایش می یابد، خسارت 18 هزار و دویست میلیارد تومانی کرونا به هتل های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ هتل ها از مهرماه افزایش می یابد، خسارت 18 هزار و دویست میلیارد تومانی کرونا به هتل های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید