ناسا می خواهد سهم بزرگی در توسعه هواپیماهای برقی داشته باشد

به گزارش مجله هاستفا، آژانس فضایی آمریکا(ناسا-NASA) در حال همکاری با صنعت هواپیمایی است تا سیستم های الکتریکی را تا سال 2035 به پروازها بیاورد.

ناسا می خواهد سهم بزرگی در توسعه هواپیماهای برقی داشته باشد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از انگجت، در حالی که چشم همه به مأموریت مریخی جدید ناسا دوخته شده است، ناسا در کنار آن به شدت در کوشش است تا پروازهای هوایی در زمین را برقی و با محیط زیست سازگارتر کند.

این آژانس فضایی می خواهد با همکاری جدید خود با صنعت هواپیمایی، ابزارهای طراحی و مدل سازی هواپیماهای آینده را که از سیستم پیشران الکتریکی(EAP) استفاده می نمایند، توسعه دهد. همچنین به دنبال انجام پروازها با هواپیماهای سابسونیک (پروازهایی که سرعتشان کمتر ازسرعت صوت است) و سیستم های انتقال قدرت در کلاس مگاوات است.

ناسا می خواهد فناوری EAP را تا سال 2035 به ناوگان جهانی معرفی کند و این سیستم ها را در پروازها به نمایش بگذارد. هدف ناسا به طور خاص، استفاده از EAP در هواپیماهای کوچکتر (از جمله پروازهای تجاری) است.

ناسا می گوید که مطالعات آن نشان داده است که الکتریکی شدن پیشرانه هواپیماها می تواند تأثیر بسزایی در کاهش مصرف انرژی و انتشار کربن دی اکسید و نیتروژن داشته باشد، چرا که موتورهای الکتریکی میزان انتشار کمتری دارند که به کاهش تغییرات آب و هوایی یاری می نماید.

فشار برای رسیدن به سفرهای هوایی پایدارتر و سازگارتر با محیط زیست به یک موضوع داغ برای تولیدنمایندگان و تنظیم نمایندگان قانون تبدیل شده است. طبق گزارشات، حمل و نقل هوایی در سال 2019، قبل از اینکه بیماری همه گیر کووید-19 این صنعت را زمین گیر کند، منجر به انتشار 915 میلیون تن CO2 شده است که معادل با 2 درصد از انتشار کل CO2 توسط انسان در زمین است.

حالا این تغییر می تواند مؤثر باشد. در ماه ژانویه شرکت بوئینگ متعهد شد که تا سال 2030 تمام هواپیماهای خود را با 100 درصد سوخت پایدار (ساخته شده از روغن های گیاهی، چربی های حیوانی و ضایعات کشاورزی) به پرواز دربیاورد. در عین حال، آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای ایجاد برچسب های درجه بندی محیط زیستی برای پروازها است.

ناسا نیز اولین مشاور ارشد خود را در اوایل ماه جاری منصوب کرد که وظیفه دارد در برنامه آب و هوایی دولت بایدن همکاری کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6887

به "ناسا می خواهد سهم بزرگی در توسعه هواپیماهای برقی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا می خواهد سهم بزرگی در توسعه هواپیماهای برقی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید