مُهر تأیید نخست وزیر تازه ژاپن بر ائتلاف توکیو، واشنگتن

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، فومیو کیشیدا نخست وزیر نو ژاپن روز سه شنبه گفت که وی از جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده پیامی قدرتمند دریافت کرد که حاکی از پایبندی واشنگتن به دفاع از جزایر واقع در آب های مورد مناقشه شرق چین موسوم به جزایر سنکاکو در آب های ژاپن است.

مُهر تأیید نخست وزیر تازه ژاپن بر ائتلاف توکیو، واشنگتن

پس از این گفتگوی تلفنی که صبح سه شنبه انجام شد و حدود 20 دقیقه به طول انجامید، کیشیدا خطاب به خبرنگاران گفت که توکیو و واشنگتن همکاری خود به سمت دستیابی به یک حوزه آزاد و باز در منطقه ایندوپاسیفیک را تصدیق کردند.

کیشیدا در این باره گفت: ما تأیید کردیم که با همدیگر در راستای تقویت ائتلاف ژاپن- آمریکا و یک منطقه ایندوپاسیفیک آزاد و باز همکاری خواهیم کرد. ما همچنین تصدیق کردیم که پیرامون موضوعاتی مرتبط با چین و کره شمالی با یکدیگر از نزدیک همکاری خواهیم کرد.

نخست وزیر نو در ادامه با اشاره به تعهدات دفاعی ایالات متحده در قبال ژاپن که شامل این جزایر غیرقابل سکونت هم می شود، گفت که رئیس جمهور (بایدن) بر تعهد واشنگتن به دفاع از ژاپن از جمله ماده پنج معاهده امنیتی ژاپن- ایالات متحده تأکید کرد.

گفتنی است، توکیو به طور فزاینده ای نگران فعالیت پکن در دریایی شرقی چین از جمله ورود به آب های اطراف این جزایر مورد مناقشه است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8824

به "مُهر تأیید نخست وزیر تازه ژاپن بر ائتلاف توکیو، واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مُهر تأیید نخست وزیر تازه ژاپن بر ائتلاف توکیو، واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید