مدیر انستیتو بیماری های عفونی فرانسه: کرونا بهار امسال ناپدید می شود

به گزارش مجله هاستفا، پزشک سرشناس فرانسوی و مدیر انستیتوی مدیترانه ای بیماری های عفونی شهر مارسی فرانسه معتقد است که همه گیری کووید 19 ممکن است در فصل بهار ناپدید شود.

مدیر انستیتو بیماری های عفونی فرانسه: کرونا بهار امسال ناپدید می شود

روزنامه لو پاریزین فرانسه روز چهارشنبه نوشت: دیدیه رائول می گوید که همه گیری در مارسی در حال از بین رفتن است. درباره سخنان این پزشک که نسبت به محو شدن بیماری در بهار امسال بسیار خوشبین است، سازمان بهداشت منطقه ای (ARS) می گوید: متاسفانه ما چیزی در این مورد نمی دانیم.

رائول گفته این خبر بسیار دلگرم کننده است. او در ویدئویی که شامگاه سه شنبه در حساب توئیتری خود منتشر کرد گفت: اپیدمی در مارسی در حال ناپدید شدن است. ما در شرایط پیک روزانه تا 368 مورد مثبت داشتیم و اکنون روزانه 60 تا 80 مورد مثبت جدید داریم. امری که کاهش چشمگیر را نشان می دهد.

او با تاکید دوباره بر کارآیی روش ابداعی تیمش برای درمان بیماری گفت: ما تا کنون 32هزار و 803 نفر را تست کرده ایم که از این تعداد نتایج آزمایش 4هزار و 296 نفر مثبت درآمده است. 2هزار و 638 نفر توسط روش درمانی ما مورد معالجه قرار گرفته اند و 10 مورد مرگ داشتیم. چیزی که در حال حاضر نرخ مرگ و میر ما را به عدد کمتر از 0.5 درصد می برد؛ یکی از بهترین و تماشایی ترین نتایج حال حاضر جهان.

رائول که از سال 2010میلادی تا به امروز پیشینه و تجربه علمی درخشانی بویژه در زمینه کشف دارو برای بیماری های عفونی دارد، روز 25 فوریه گذشته گفت نوعی دارو به نام هیدروکسی کلروکین که از سال ها پیش تا به امروز برای درمان مالاریا از آن استفاده می شده احتمالا با ترکیب با آزیترومایسین و دو ماده دیگر می تواند بیماری کووید 19 را درمان کند.

در این باره یورونیوز می نویسد: منتقدان این دانشمند فرانسوی می گویند کلروکین هنوز به حد کافی بر روی افراد آزمایش نشده و فاقد پروتکل های علمی است. به گفته آنها این دارو ممکن است در درازمدت عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد و بالا و پایین بودن دوز مصرف آن می تواند به مثابه ماده سمی در بدن عمل کند.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هفته گذشته برای دیدار با رائول و بازدید از انستیتوی مدیترانه ای بیماری های عفونی به مارسی سفر کرده بود.

مکرون در گفت و گو با رادیو بین المللی فرانسه از رائول به عنوان دانشمند بزرگ یاد کرد و گفت درمان های این متخصص بیماری عفونی لازم است مورد آزمایش قرار گیرد.

با اضافه شدن 762 نفر دیگر، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به کووید-19 در فرانسه به 15 هزار و 729 نفر رسیده است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز 143 هزار و 303 نفر در فرانسه به آن مبتلا شده اند. همچنین 28 هزار و 805 نفر بهبود یافته اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3653

به "مدیر انستیتو بیماری های عفونی فرانسه: کرونا بهار امسال ناپدید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر انستیتو بیماری های عفونی فرانسه: کرونا بهار امسال ناپدید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید