محموله یاری های پزشکی ترکیه راهی آمریکا شد

به گزارش مجله هاستفا، یک فروند هواپیمای حامل تجهیزات پزشکی و محافظت شخصی از یک پایگاه هوایی در آنکارا برای یاری به مقابله با ویروس کرونا، راهی ایالات متحده آمریکا شد.

محموله یاری های پزشکی ترکیه راهی آمریکا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با تسریع شیوع کروناویروس در ایالات متحده آمریکا و مواجهه این کشور با بحران تجهیزات پزشکی، ترکیه محموله تجهیزات محافظت شخصی و پزشکی برای یاری به واشنگتن در مقابله با کرونا ارسال کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد، یک فروند هواپیمای باری ترکیه حامل تجهیزات پزشکی روز گذشته (سه شنبه) از یک پایگاه هوایی در نزدیکی آنکارا به سمت آمریکا پرواز کرد.

طبق برنامه ریزی ها، هواپیمای حامل یاری های پزشکی ترکیه بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در پایگاه نیروی هوایی اندرو در نزدیکی واشنگتن فرود می آید.

یکی از مقام های ارشد ترکیه خاطرنشان کرد که آنکارا 500 هزار ماسک جراحی، چهار هزار لباس پزشکی، دو هزار لیتر ماده ضدعفونی نمایند، یکهزار و 500 عینک حفاظ دار، 400 ماسک ان-95 و 500 محافظ صورت به آمریکا اهدا نموده است.

طبق این گزارش، ترکیه یاری های پزشکی مشابهی را به مجموع 55 کشور از جمله بریتانیا، ایتالیا و سوریه ارسال نموده است.

فخرالدین آلتون مدیر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص گفت: ما متعهد هستیم تا با بهترین شکل از توانایی خود به دوستان و همپیمانان نیازمند خود یاری کنیم و با در این برهه زمانی سخت، با کشورهای سراسر دنیا متحد باشیم.

ارسال یاری های ترکیه به آمریکا در شرایطی انجام شده است که طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم یک میلیون 12 هزار و 582 نفر در ایالات متحده آمریکا به کرونا آلوده شده اند و 58 هزار و 355 نفر از مردم این کشور جان خود را از دست داده اند و آنطور که خبرگزاری رویترز اعلام نموده است، با این تفاسیر، تعداد قربانیان کرونا در آمریکا از قربانیان این کشور در جنگ ویتنام فراتر رفته است.

با تسریع شیوع کرونا، کادر بهداشت و درمان این کشور با بحران تجهیزات پزشکی روبرو شده اند و در بعضی ایالت ها پزشکان و پرستارها مجبورند چندین بار از ماسک های خود استفاده نمایند و همچنین برای محافظت شخصی، کیسه های زباله به تن نمایند.

دیوید ساترفیلد سفیر آمریکا در ترکیه نیز با صدور بیانیه ای از یاری های پزشکی آنکارا به ایالات متحده آمریکا تقدیر کرد و گفت: در زمانهای بحرانی همچون کوشش جامعه دنیای برای مقابله با کووید-19، همکاری های نزدیک همپیمانان و شرکای همسو نقش کلیدی در توسعه یک واکنش سریع و مؤثر (برای مقابله با کرونا) دارد. هیچ یک از ما به تنهایی قادر به چنین امری (مقابله با کرونا) نیستیم.

از طرف دیگر خطوط هوایی ترکیه خاطرنشان کرد که تعلیق پروازهای بین المللی و داخلی را به واسطه شیوع کرونا تا 28 می (8 خردادماه) تمدید می نماید.

این اعلامیه یک روز بعد از آن مطرح شده است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد که کشورش بعد از ماه مبارک رمضان در سرانجام ماه می (اواسط خرداد ماه) بعضی از محدودیت ها را کاهش می دهد.

ترکیه به دنبال شیوع کرونا، پرواز از و به 31 استان بسیار پرجمعیت این کشور را ممنوع اعلام نموده است و قوانین منع رفت و آد برای شهروندان بیش از 65 سال و زیر 20 سال مشخص نموده است.

طبق آمار و ارقام منتشر شده تا روز گذشته (سه شنبه)، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ترکیه به 114 هزار و 653 مورد و مجموع قربانیان این ویروس به دو هزار و 992 مورد افزایش یافته است.

ص

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3832

به "محموله یاری های پزشکی ترکیه راهی آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محموله یاری های پزشکی ترکیه راهی آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید