قوانین پلیس برای صدور مجوز فعالیت هاستل در ایران، اجازه هاستل مختلط را نمی دهیم

به گزارش مجله هاستفا، سرهنگ تقی افرند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در ایران مکان هایی با نام هاستل داریم یا خیر گفت: بله ؛ در ایران هاستل داریم ولی در همان مکان مهمان پذیرها هستند و این طور نیست که یک مکان خاصی تحت اسم هاستل فعالیت نمایند.

قوانین پلیس برای صدور مجوز فعالیت هاستل در ایران، اجازه هاستل مختلط را نمی دهیم

وی اضافه کرد: هاستل یک کلمه خارجی و بین المللی است که در کشورهای خارجی به واحدهای پذیرایی یک تکه اطلاق می گردد و به علت اینکه استفاده از هاستل ها نسبت به هتل ها قیمت پایین تری دارد، بسیار پر مخاطب است.

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران عظیم با اشاره به چرایی فعالیت هاستل ها در ایران گفت: خارجی هایی که به ایران می آمدند در پی جایی با نام هاستل برای اقامت خود بودند، از آن جایی که ما چیزی به نام هاستل در ایران نداشتیم این افراد برای اقامت خود سردرگم می شدند.

سرهنگ افرند اعلام نمود: در ایران به جای هاستل ها، مکان هایی با اسم مهمان پذیر داریم، ما با صحبت هایی که با اصناف داشتیم، یک مصوبه در راستای قوانین جمهوری اسلامی برای فعالیت هاستل ها در ایران تصویب کردیم.

وی با اشاره به نحوه فعالیت هاستل ها در ایران گفت: قرار بر این شد که مهمان پذیرهایی که در تهران یا سطح کشور مجوز دارند و در زیر ساختمانشان هم مکانی برای احداث هاستل دارند با اخذ مجوزهای لازم و راه اندازی هاستل در همان مهمان پذیر، اقدام به درج نام هاستل بر تابلوی مهمان پذیرشان نمایند.

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران عظیم ادامه داد: با این کار هم ما می توانیم یک گامی برای جذب جهانگرد داشته باشیم و هم برای اقامت افراد خارجی که در ایران در پی هاستل هستند اقدام مثبتی نموده باشیم.

وی با بیان اینکه افراد خارجی و یا جهانگرد ها تنها افرادی هستند که می توانند از هاستل ها استفاده نمایند به مهر گفت: شاید این سوال ایجاد گردد که جهانگرد ها چرا برای اقامت به هتل ها نمی فرایند یا اینکه راه اندازی هاستل چه ارتباطی با جذب جهانگرد دارد، در پاسخ باید بگویم که قیمت هاستل ها بسیار بسیار کم تر از هتل ها است و علت اینکه هزینه سفر را برای جهانگرد ها پایین می آورد یاری به جذب جهانگرد می گردد.

سرهنگ افرند اعلام نمود: قرار است هاستل ها برابر با قانون جمهوری اسلامی فعالیت نمایند، همان شرایطی که بر هتل ها و مهمان پذیرها حاکم است بر هاستل ها هم حاکم می گردد و زن و مرد در شرایطی می توانند از هاستل استفاده نمایند که محرم همدیگر باشند و به هیچ وجه اجازه فعالیت هاستل های مختلط در ایران را نمی دهیم.

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران عظیم گفت: مهمان پذیرهایی که شرایط ایجاد هاستل را در مهمان پذیرشان داشته باشند می توانند به اماکن رجوع نمایند و با تأیید صلاحیت و آموزش های لازم اقدام به ایجاد هاستل نمایند.

دلاور عظیم نیا در روزهای پایانی مدیریتش بر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در اظهاراتی درباره هاستل ها در تهران گفت: با استناد به اظهارات اتحادیه هتلداران استان تهران مبنی بر برخورد اداره اماکن نیروی انتظامی با اقامتگاه هایی که با تابلو هاستل فعالیت می نمایند گفته بود: ما مجوزی به نام هاستل نداریم اما اقامتگاه های استاندارد می توانند طبق ضوابط موجود مجوز مهمان پذیر دریافت نمایند. اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران هم از آن ها حمایت می نماید. هرچند که به هر حال طبق ضابطه، با اقامتگاه های غیرمجاز از سوی مراجع ذی ربط برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. آن طور که اتحادیه هتلداران استان تهران هم اعلام نموده اخیرا نیروی انتظامی تابلو هاستل بعضی از این اقامتگاه ها را پایین آورده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: گردشبان
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8326

به "قوانین پلیس برای صدور مجوز فعالیت هاستل در ایران، اجازه هاستل مختلط را نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین پلیس برای صدور مجوز فعالیت هاستل در ایران، اجازه هاستل مختلط را نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید