علاقه مندیم با کشور های حاشیه دریای خزر رزمایش برگزار کنیم ، با تاکتیک های خودمان دشمن را گمراه می کنیم

به گزارش مجله هاستفا، سخنگوی تمرین دریایی امنیت پایدار 1400 اهمیت و چرایی برگزاری این رزمایش را تبیین کرد.

علاقه مندیم با کشور های حاشیه دریای خزر رزمایش برگزار کنیم ، با تاکتیک های خودمان دشمن را گمراه می کنیم

به گزارش خبرنگاران، امیر دریادار دوم ستاد غلامرضا طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سخنگوی تمرین دریایی امنیت پایدار 1400 در مصاحبه با خبرنگاران درباره این رزمایش گفت: تمرینات در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه تعطیل نشده و نخواهد شد و هیچ شرایطی از جمله شرایط شیوع ویروس کرونا که در همه جهان و کشور ما هم وجود دارد، نتوانسته این تمرینات و تداوم آن ها را تعطیل کند، چون آموزش یک فرآیند مستمر و دائمی است که اجرای مناسب آن برای انتقال این تجربه از نسل فعلی نیروی دریایی به نسل بعدی منتقل ضرورت دارد.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که تجهیزات در دستان انسان های ماهر معنا پیدا می کند و به همین خاطر هم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نام یک نیروی تجهیزات محور نمی تواند از آموزش غفلت کند. امروز سمت و سو و همچنین شدت تهدیدات در اطراف ما به ویژه در حوزه دریا شکل جدیدی به خود می گیرد که باید متناسب با آن تهدیدات، تمرینات مناسبی را برای نسل جوان پیش بینی کنیم. تمرین دریایی امنیت پایدار 1400 هم از همین نوع تمرینات بود.

سخنگوی تمرین دریایی امنیت پایدار 1400 درباره علت برگزاری این تمرین در دریای خزر گفت: ما در حوزه دریای خزر مراکز آموزشی افسری و درجه داری داریم که با برگزاری چنین تمرینی می توانیم تلفیق علم و عمل را با توجه به نزدیکی مراکز آموزشی و علمی بهتر و ملموس تر پیاده کنیم.

دریادار دوم طحانی با اشاره به اهداف برگزاری تمرین دریایی امنیت پایدار 1400 اظهار کرد: یکی از مهم ترین اهداف این رزمایش هماهنگی بین تجهیزات مختلف نیروی دریایی همچون شناور های سطحی، تجهیزات پروازی بالگردی، بال ثابت و بدون سرنشین و همچنین نیرو های عملیات ویژه، تکاوران و تفنگداران دریایی است که ما آن ها را توامان در دریا استفاده می کنیم. به همین علت برای هماهنگی بین تنوع تجهیزات، سطح فناوری، کارکنان و فرهنگ هر کدام از بخش ها به ایجاد یک زبان مشترک نیاز داریم که فقط با ایجاد تمرینات مستمر تحقق پیدا می کند.

وی ادامه داد: البته این تمرینات به طور مداوم و مستمر انجام می شود و قطعا برای اجرای این گونه برنامه ها در سطوح و محتوای مختلف در سایر منطقه ها نیروی دریایی ارتش را در دستور کار داریم.

سخنگوی تمرین دریایی امنیت پایدار 1400 در پاسخ به اینکه آیا ناوگروه ها و یا شناور های کشور های فرامنطقه ای در منطقه رزمایش حضور داشتند؟ گفت: در جهانی امروز با توجه به وجود تجهیزات استراق سمع و تصویربرداری ماهواره ای دیگر فضای شخصی و اختصاصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: گرچه این گونه یگان ها در محدوده رزمایش ما حضور نداشتند، اما مطمئن باشید که به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که قطعا موجب گمراهی کارشناسان آن ها خواهد شد. این جزو محوری ترین فعالیت ها در تمرینات ما بوده، هست و خواهد بود.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا برنامه ای برای برگزاری رزمایش های مشابه با کشور های حوزه دریای خزر دارید؟ اظهار کرد: نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران و ارتش کشورمان به ویژه نیروی دریایی ارتش که بنابر تدبیر فرمانده معظم کل قوا یک نیروی سیاسی، نظامی، علمی و بین المللی نام گرفته همواره در اجرای تمرینات منطقه ای مشترک پیشرو بوده است. قطعا همانطور که در همه رزمایش های خود پیام صلح و دوستی را اعلام کردیم؛ علاقه مند هستیم که این رزمایش ها را با حضور کشور های حاشیه دریای خزر انجام بدهیم و برای این کار هم آمادگی لازم را داریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7957

به "علاقه مندیم با کشور های حاشیه دریای خزر رزمایش برگزار کنیم ، با تاکتیک های خودمان دشمن را گمراه می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقه مندیم با کشور های حاشیه دریای خزر رزمایش برگزار کنیم ، با تاکتیک های خودمان دشمن را گمراه می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید