ضرورت توجه به ابعاد تربیتی و آموزشی فضاهای فیزیکی مدارس

به گزارش مجله هاستفا، تهران (پانا) - معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست مشترک با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، توجه به ضرورت ابعاد تربیتی و آموزشی فضاهای فیزیکی مدارس را مورد تاکید قرار داد.

ضرورت توجه به ابعاد تربیتی و آموزشی فضاهای فیزیکی مدارس

به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در نشست مشترک سازمان تجهیز و نوسازی مدارس و معاونت ابتدایی که با حضور مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس و رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید، رخشانی مهر ضمن معرفی دستاوردهای سازمان در خصوص نظام مند کردن موضوع جایابی مدارس به رویکرد سازمان در استفاده از ظرفیت فناوری در راستای افزایش دقت و توجه به متغیرهای مهم در مشخص مکان مناسب برای احداث مدارس تازه اشاره نمود.

سپس تیم فنی سازمان نوسازی ضمن معرفی نرم افزار ساماندهی فضاهای آموزشی، قابلیت های آن را جهت اتخاذ تصمیمات درست در بازتخصیص فضای موجود مدارس و بعلاوه ساخت مدارس تازه ارائه کردند.

در ادامه معاون آموزش ابتدایی ضمن تقدیر از کوشش های سازمان تجهیز و نوسازی مدارس و استفاده بهینه از ظرفیت فناوری اسم کرد: از دید ما ساختمان مدرسه فقط یک فضای فیزیکی نیست بلکه می تواند یک عنصر موثر در اجرای صحیح برنامه درسی باشد و می تواند در جهت تاثیرگذاری برسایر ابعاد فضای مدرسه نظیر فضای روانی-عاطفی، فضای اجتماعی و فضای علمی-آکادمیک تاثیر مثبت و منفی داشته باشد.

حکیم زاده اضافه کرد: نگاه ما به فضای مدرسه بستری برای تحقق تعلیم و تربیت چندساحتی است. لذا داشتن نگاه جامع در خصوص ایجاد فضاهای تازه بسیار مهم است.

وی سپس انتظارات و پیشنهادات معاونت ابتدایی را در جهت کاربردی کردن نرم افزار مذکور ارائه نمود و گفت: امیدواریم که محاسبه فضای مورد احتیاج مدارس با در نظر گرفتن متغیرهای مهم استاندارد مطلوب مطابق مصوبه 822 شورای عالی تعریف گردد تا بتوانیم برآورد دقیقی از فضاهای آموزشی مورد احتیاج برای ارائه آموزش مطلوب داشته باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8172

به "ضرورت توجه به ابعاد تربیتی و آموزشی فضاهای فیزیکی مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توجه به ابعاد تربیتی و آموزشی فضاهای فیزیکی مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید