شصت و دومین نشست شاهنامه خوانی در زابل برگزار می گردد

به گزارش مجله هاستفا، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زابل گفت: شصت و دومین نشست شاهنامه خوانی با همکاری انجمن شاهنامه خوانی نیاتک در زابل برگزار می گردد.

شصت و دومین نشست شاهنامه خوانی در زابل برگزار می گردد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، صادق میرحسینی روز 17 شهریورماه 1400 اظهار کرد: شصت و دومین برنامه از سلسله نشست های شاهنامه خوانی فردوسی با همکاری انجمن شاهنامه خوانی نیاتک روز 18 شهریور در اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زابل برگزار می گردد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زابل اضافه نمود: این برنامه با حضور اساتید دانشگاه، مسئولان و فرهنگ دوستان شهر زابل به منظور اشاعه و توسعه فرهنگ شاهنامه خوانی سیستان در بین مردم برگزار می گردد.

او با بیان اینکه سیستان سرزمین اسطوره و مهد شاهنامه خوانی تلقی می گردد، گفت: سرزمین مقدسی که در شاهنامه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، نام های گوناگونی به آن اطلاق شده و رویدادهای مهم شاهکار حکیم توس فردوسی عظیم در آنجا به وقوع می پیوندد و محل پیدایش و خیزش بسیاری از پهلوانان ایران زمین از جمله رستم است.

میرحسینی اعلام کرد: نشست های تخصصی شاهنامه خوانی به صورت ماهانه به وسیله اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زابل و با همکاری انجمن شاهنامه خوانی نیاتک و بعضی ادارات و واحد های فرهنگی در اوایل و اواسط هر ماه برگزار می گردد.

او اعلام کرد: در سرانجام هر دوره به شاهنامه خوان برگزیده، تندیس یادبود پاسداشت شاهنامه خوانی و هدیه هنری ویژه اهدا می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8524

به "شصت و دومین نشست شاهنامه خوانی در زابل برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شصت و دومین نشست شاهنامه خوانی در زابل برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید