سعودی از بیم افزایش نفوذ امارات در جنوب یمن از القاعده استفاده می نماید! خبرنگاران

به گزارش مجله هاستفا، عربستان سعودی شرایط خوبی در یمن ندارد و در حال از دست دادن ائتلاف خود با امارات عربی متحده است و در حال حاضر، دست به دامن تروریستهای القاعده شده است.

سعودی از بیم افزایش نفوذ امارات در جنوب یمن از القاعده استفاده می نماید! خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، پنجشنبه گذشته در جریان یک حمله غافلگیر نماینده به عناصر گروه موسوم به شورای انتقالی جنوب -وابسته به امارات- در جنوب یمن، 14 نفر از جمله شش غیر نظامی کشته شدند.

12 ساعت پس از این حملات، منطقه الخبر واقع در شرق ابین نیز یک ایست وبازرسی دیگر متعلق به گروه مذکور هدف نهاده شد و در پی آن، پنج عنصر از این گروه کشته و زخمی شدند.

روزنامه الاخبار لبنان درباره این حملات گزارش داد، در حالی که عناصر انتقالی مدعی هستند که عناصر اخوانی الاصلاح در پس این حملات قرار دارند، ولی منابع ویژه خبر دادند که القاعده عامل این حملات است.

به گفته این منابع، عناصر القاعده به این دلیل مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفتند که چند غیر نظامی در این حملات کشته شدند. کمااینکه با این اقدام، حضور آنان در مناطق تحت اشغال نیروهای دولت مستعفی یمن (وابسته به عربستان سعودی) فاش نشود.

منابع مذکور تصریح کردند، القاعده از اواخر سال گذشته، در حال تجهیز نیروهای خود بود و قطعا چنین حملاتی در جنوب یمن و ابین، به سود نیروهای تحت حمایت ریاض خواهد بود.

به گفته این منابع، اگر این عملیاتها با همین فرایند ادامه یابد، عناصر انتقالی مجبور خواهند شد مواضع خود را تقویت نموده و نیروهای خود را از این مناطق خارج نمایند.

این منابع این سؤال را مطرح کردند که چرا عاملان این حملات، آزادانه و بدون هیچ هراسی در مناطق تحت اشغال ریاض، تردد می نمایند؟ البته باید به همکاری القاعده با عناصر وابسته به ریاض در درگیریهای ابین اشاراه کرد.

به گزارش این روزنامه، به همین دلیل بعید نیست که القاعده بنا به درخواست عربستان سعودی، این حملات را علیه عناصر وابسته به امارات صورت داده باشد تا این عناصر را تنبیه کند.

بنا بر این گزارش، عربستان سعودی برای حفظ توافق ریاض و از بیم افزایش نفوذ امارات در جنوب، از اهرم القاعده استفاده می نماید؛ زیرا عید روس الزبیدی رئیس شورای انتقالی گفته بود که آزادی مأرب توسط انصارالله به معنای شروع گفت وگو بین شمال و جنوب یمن خواهد بود.

الاخبار تأکید کرد، چنین گفت وگویی زیر پا گذاشتن تمامی خطوط قرمز ریاض و پذیرش انصارالله به عنوان یک قدرت مشروع در شمال یمن است. ریاض هم به خوبی می داند که آزادی مأرب، موقعیت این کشور را در جنوب تضعیف خواهد نمود.

در انتها این گزارش آمده است، در صورت آزادی مأرب، عناصر انتقالی خواهند توانست استانهای شبوه و وادی حضرموت را اشغال نمایند. این استانها، آخرین مناطق نفوذ ریاض در یمن است که در صورت از دست دادن آن، پفراینده یمن به صورت کامل از دست این کشور خارج خواهد شد. بنابراین حملات اخیر القاعده، عاملی برای این است که بخشهایی از جنوب یمن، ضمناً نفوذ ریاض قرار داشته باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7025

به "سعودی از بیم افزایش نفوذ امارات در جنوب یمن از القاعده استفاده می نماید! خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعودی از بیم افزایش نفوذ امارات در جنوب یمن از القاعده استفاده می نماید! خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید