سرم معجزه گر پوست

به گزارش مجله هاستفا، تهران (پانا) - ویتامین ث یکی از داغ ترین مباحث روز دنیا در زمینه فرآورده های مراقبت از پوست است. از این رو طیف متنوعی از محصولات پوستی حاوی این ماده از جمله سرم های پوستی وارد بازار می شود.

سرم معجزه گر پوست

به گزارش عصرایران، دکتر رکسانا دانیالی - ویتامین ث، ال- آسکوربات یا آسکوربیک اسید یکی از مهم ترین ریز مغذی های مورد نیاز بدن است که نقش مهمی در سلامت انسان و به ویژه پوست بر عهده دارد. برای نمونه این ویتامین محلول در آب نه تنها طی واکنش های شیمیایی یک حمل کننده الکترون محسوب می شود، بلکه ترکیب آنتی اکسیدانی ارزشمندی است که می تواند مستقیما بر تقویت سیستم ایمنی اثر بگذارد. در سال های اخیر توجه زیادی به تاثیر ویتامین ث بر افزایش شفافیت و درخشندگی پوست شده است و به همین دلیل امروزه شاهد طیف متنوعی از محصولات پوستی حاوی این ماده از جمله سرم های پوستی هستیم.

دکتر نازنین ساعدی متخصص پوست بیمارستان دانشگاه توماس جفرسون، در این خصوص می گوید: ویتامین ث یکی از داغ ترین مباحث روز دنیا در زمینه فرآورده های مراقبت از پوست است. اما چرا این ویتامین تا این میزان محبوب شده است؟ شاید عجیب باشد اما ویتامین ث فقط مزایای نگه دارنده برای پوست ندارد و می تواند به نام محصولی پیشگیری کننده هم وارد عمل شود!

سرم ویتامین ث و تحقیقات گسترده

سرم ویتامین ث نوعی محصول مراقبت از پوست به تعداد می رود که حاوی ویتامین ث و دارای قوام مایع یا ژل است. این دسته از فرآورده های پوستی به صورت موضعی روی سطح پوست قرار می گیرند و قادر به افزایش استحکام، روشن کنندگی و همچنین تقویت فرآیند کلاژن سازی آن هستند. تحقق چنین اهدافی دلیل اصلی افزودن سرم های ویتامین ث به روتین مراقبت از پوست خواهد بود.

دکتر ساعدی ادامه می دهد: ویتامین ث یک آنتی اکسیدان قوی است و می تواند از تشکیل رادیکال های آزاد که سبب تجزیه کلاژن و الاستین می شوند، جلوگیری کند. در نتیجه چنین عملکرد مطلوبی، فرد به مرور زمان به پوستی درخشان و جوان دست می یابد.

به گزارش وب گاه آزاد مدلاین پلاس، تامین ویتامین ث به وسیله خوردنی هایی مانند میوه ها و سبزیجات به ویژه طالبی، پرتقال، آناناس، کلم بروکلی و کلم بروکسل امکان پذیر است. این ماده مغذی همینطور برای رشد و نمو و ترمیم بافت های خارجی و داخلی بدن ضروری خواهد بود. بر اساس مطالعه ای که در اوت سال 2017 به وسیله مجله Nutrients منتشر شد، ویتامین ث به طور طبیعی در پوست هم وجود دارد و این همان جایی است که ماده مذکور به کلاژن سازی، ارتقا سطح آنتی اکسیدان ها و مقابله با آسیب ناشی از اشعه ماورا بنفش کمک می کند. اما طبق همین پژوهش مصرف پرتقال و طالبی بیشتر به تنهایی نمی تواند نیاز پوست را تامین کند زیرا اپیدرم (خارجی ترین لایه پوست) رگ های خونی لازم برای ارسال مواد مغذی به سلول های پوست را در اختیار ندارد.

این مشکل به سادگی به وسیله سرم های پوستی حاوی ویتامین ث قابل رفع خواهد بود. در واقع با استفاده از یک فرآورده موضعی که دستور مصرف راحتی هم دارد، ویتامین ث ضروری به سلول های پوستی خواهد رسید و تا جای امکان از فرآیند پیری و کاهش کلاژن جلوگیری خواهد شد. این ویتامین به کاهش التهابات احتمالی کمک می کند و با خاصیت لایه برداری طبیعی و ملایم، بر روشن سازی رنگ پوست تاثیر می گذارد.

در مقاله ای که به وسیله مجله علمی با دسترسی آزاد پلاس وان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته می خوانیم: مصرف موضعی ویتامین ث در میان تمام شرکت کنندگان مطالعه (با هر رده سنی)، باعث افزایش تولید کلاژن شد. داوطلبان پس از 40 روز مشاهده اثرات درمانی را گزارش دادند و نام کردند که حتی تغییرات در روز 60 ام بسیار واضح تر بوده اند.

با استناد به پژوهش چاپ شده در مجله داروها در امراض پوستی، ویتامین ث می تواند به درمان تدریجی ملناما و هایپرپیگمانتاسیون بعد از التهاب هم کمک کند. داوطلبانی که در این مطالعه شرکت کرده بودند، به طور میانگین 73 درصد بهبود شرایط رنگدانه های پوستی در پی مصرف منظم ویتامین ث موضعی را گزارش دادند.

از گروه هدف تا نحوه مصرف

ویتامین ث ماده ای بی خطر است و به طور کلی به خوبی تحمل می شود. دکتر ساعدی می گوید: افراد باید به محتوای سرمی که تهیه می کنند دقت داشته باشند. بسکمک از فرآورده های موجود در بازار به جز ویتامین ث مواد اضافی دیگری هم دارند که ممکن است در برخی از مصرف کنندگان منجر به واکنش های آلرژیک شوند. در بیشتر مطالعات اجرا شده هیچگونه تحریک و یا واکنش منفی دیده نشده است. در این میان تنها افرادی که پوست حساسی دارند استثنا خواهند بود. طبق مطالعه ای که به وسیله مجله داروها در امراض پوستی در دسترس است، فقط 6 درصد از شرکت کنندگان در این پژوهش دچار خارش شدند که احتمال به دلیل ماهیت اسیدی ویتامین ث بوده است. آنهایی که پوست حساسی دارند بهتر است پیش از مصرف این محصول با پزشک و یا داروساز خود مشورت کنند.

در مجموع هر کسی که در پی درمان یا پیشگیری از چین و چروک، افتادگی، خشکی و اختلالات رنگدانه ای است، قادر به استفاده از سرم های ویتامین ث خواهد بود. البته همانطور که می دانید همیشه پیشگیری بهتر از درمان پاسخ می دهد، به خصوص زمانی که بحث مراقبت از پوست در میان باشد.

طریقه استفاده از سرم های ویتامین ث بسیار آسان است. پس از شست و شوی صورت به وسیله شوینده مناسب شرایط پوست خود و خشک کردن آن، چندین قطره از سرم را به سطح پوست بزنید و به آرامی ماساژ دهید. توصیه می شود که این روتین را دو بار در روز انجام دهید. مصرف سرم ویتامین ث در ساعات صبح و پیش از خروج از خانه می تواند مضرات نور خورشید را به حداقل برساند. اما باید توجه داشت که ویتامین ث لایه اول مراقبتی را شکل دهد و در ادامه از مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده شود. علاوه بر این ضروری است تا اصول نگه داری از سرم های ویتامین ث هم رعایت شود. این محصول را در مکانی تاریک و خنک به دور از گرمای شدید قرار دهید و ظرف مدت زمان حدبیشتر 6 ماه پس از باز شدن درب آن را مصرف کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8035

به "سرم معجزه گر پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرم معجزه گر پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید