زالی: مشاهده ویروس لامبدا در تهران کذب است

به گزارش مجله هاستفا، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: تا به امروز هیچ گونه شواهد آزمایشگاهی، بالینی و بیمارستانی از کشف ویروس لامبدا در تهران و سایر استان های کشور گزارش نشده است.

زالی: مشاهده ویروس لامبدا در تهران کذب است

به گزارش مهر، وی با اشاره به شناسایی سویه لامبدا در 40 کشور دنیا، گفت: گرچه این ویروس به مرز های اطراف کشور ما هم سرایت نموده است، اما تا به امروز نه از نظر تظاهرات بالینی و نه از نظر آنالیز های آزمایشگاهی شواهدی دال بر وجود این ویروس جهش یافته در کشورمان مشاهده نشده است.

زالی با توجه به اینکه انتشار به وسیله مرز ها صورت می گیرد، تاکید نمود: کنترل مرز ها و تردد ها مهم ترین موضوع در پیشگیری از ورود این سویه تازه است؛ بنابراین اعمال محدودیت های جدی تر در مرز های کشور و به خصوص انجام قرنطینه هوشمند در مبادی ورودی مرز های زمینی و هوایی بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: در ستاد ملی کرونا هم این هفته موضوع کنترل مرز ها مورد تاکید ریاست جمهوری نهاده شد و مقرر شد اقدامات حفاظتی بیشتری در مرز های هوایی و زمینی اعمال گردد.

زالی ابراز امیدواری کرد با اعمال محدودیت های بیشتر و فراهم سازی قرنطینه ها در مبادی ورودی کشور بتوانیم با ورود این سویه تازه مقابله کنیم و هموطنان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و محدودیت ها به کاهش شیوع بیماری یاری نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: فرارو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8457

به "زالی: مشاهده ویروس لامبدا در تهران کذب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زالی: مشاهده ویروس لامبدا در تهران کذب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید