ربات ها تعاملات انسان را بهبود می دهند ، اعتراف راحت آدم آهنی ها به یک اشتباه

به گزارش مجله هاستفا، مطالعات جدید نشان می دهند که ربات هایی که خطا های خود را اعتراف می کنند، تعاملات انسانی را بهبود می دهند.

ربات ها تعاملات انسان را بهبود می دهند ، اعتراف راحت آدم آهنی ها به یک اشتباه

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، سه انسان و یک ربات با هم یک گروه بازی تشکیل دادند، در بازی ربات اشتباه کرد و تیم یک دست بازی را از دست داد. شبیه به هر فرد خوبی که اشتباه را می پذیرد ربات می گوید: ببخشید بچه ها من این دست اشتباه کردم. میدونم باورش سخته، اما ربات ها هم خطا می کنند.

این داستان چندین بار طی مطالعه تاثیر ربات ها بر تعاملات انسانی اتفاق افتاده است. مطالعات نشان می دهند که انسان ها در گروه هایی که ربات ها حضور دارند ارتباط بیشتری با هم داشته و تجربیات گروهی مثبتی را نسبت به گروه هایی که ربات های ساکت یا معمولی دارند (مانند بیان امتیاز های بازی) تجربه کردند.

مارگارت ال. تریگر، دانشجوی دکترا جامعه شناسی در شبکه علوم موسسه ییل گفت: ما می دانیم که ربات ها می توانند بر رفتار انسان هایی که مستقیما با ان ها کار می کنند، تاثیر بگذارند، اما چگونگی تاثیر ربات ها بر تعاملات انسانی هنوز کاملا درک نشده است.

چون ربات های اجتماعی بصورت فزاینده ای در جامعه بشری زیاد شده اند افراد در فروشگاه ها، بیمارستان ها و دیگر مکان های روزمره با آن ها روبرو خواهند شد. این موضوع باعث می شود درک چگونگی شکل گیری رفتار آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. تریگر ادامه می دهد: در این مورد ما نشان دادیم که ربات ها می توانند به ارتباط موثر افراد یک گروه کمک کنند.

محققان آزمایشی انجام دادند که در آن 153 نفر به 51 گروه تقسیم شدند. در هر گروه 3 فرد و یک ربات حضور داشتند. هر گروه یک بازی در اختیار داشت که اعضای آن باید برای ساخت موثرترین جهت با هم کار می کردند. گروه ها با یکی از سه شرایط مشخص شده بوسیله انوع خاصی از رفتار رباتی مشخص شدند. در خاتمه هر دست انواع ربات ها، ساکت، معمولی (جملاتی مانند بیان امتیاز های بازی داشتند) و یا صمیمی (جملاتی مانند جوک یا تعریف یک داستان داشتند) گهگاهی دست هایی از بازی را از دست دادند.

افرادی که با ربات های معاشرتی هم گروه بودند تقریبا دو برابر زمان بیشتری برای صحبت کردن با هم در طی بازی سپری کردند و تجربیات مثبت بیشتری در مقایسه با افراد دو گروه دیگر داشتند. مکالمات در بین افراد این گروه ها بیشتر بود و همه در گفتگوها شرکت داشتند. این نشان می دهد که حضور یک ربات سخنران، افراد را ترغیب می کند تا با یکدیگر بطور مساوی، راحت و بلند حرف بزنند.

نیکولاس کریستاکیس پروفسور علوم طبیعی و اجتماعی گفت :ما علاقمندیم تا بدانیم همانطور که هوش مصنوعی بیشتر می شود، جامعه چگونه تغییر خواهد کرد. همانطور که سیستم های اجتماعی ترکیبی انسان و ماشین ایجاد می کنیم باید نحوه برنامه ریزی های رباتیک را نیز کنترل کنیم.

سارا استروکروب دانشجوی دکترا در دپارتمان علوم کامپیوتری اعلام نمود: درک تاثیر اجتماعی ربات ها در فضای انسانی مهم است؛ حتی زمانی که ربات ها وظایف اجتماعی خدماتی زیادی انجام ندهند. یک ربات را در یک کارخانه فرض کنید که وظیفه آن توزیع قطعات به کارگران خط مونتاژ است. این ربات اگر همه قطعات را به یک نفر برساند، می تواند محیط اجتماعی ناخوشایندی پیش آورد و این سوال را برای کارگران ایجاد کند که آیا آن ها به اندازه کافی خوب نیستند که ربات آن ها را انتخاب نکرده است. یافته های ما می تواند از طراحی ربات هایی که موجب تعامل اجتماعی بیشتر می شوند، خبر داده و باعث مشارکت و تجربه مثبت برای افرادی که در تیم کار می کنند، شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3139

به "ربات ها تعاملات انسان را بهبود می دهند ، اعتراف راحت آدم آهنی ها به یک اشتباه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ها تعاملات انسان را بهبود می دهند ، اعتراف راحت آدم آهنی ها به یک اشتباه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید