راهنمای جامع گوگل آنالیتیکس تحلیل عمیق کسب وکار شما

به گزارش مجله هاستفا، بعد از طراحی سایت و ورود به دنیای اینترنت، باید بتوانید همیشه در راستای تغییرات مثبت و افزایش کاربران و مشتریان خود گام بردارید.

راهنمای جامع گوگل آنالیتیکس تحلیل عمیق کسب وکار شما

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام مدیر وب، برای این منظور گوگل ابزارهای مختلفی را به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه در اختیار شما قرار داده تا بتوانید اطلاعات سایت خود را تجزیه وتحلیل کنید. گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای گوگل است که به شما این امکان را می دهد که اطلاعات مختلفی مانند میزان ترافیک ورودی، لیست مخاطبان، میزان محبوبیت یا عدم تمایل مشتری به هر محصول و موضوع و ... را به دست آورید.

با تجزیه وتحلیل این اطلاعات می توانید به خوبی با نقاط ضعف و قوت سایت، محصولات و خدمات خود آشنا شده، سئو سایت را بالا برده و کسب وکار خود را ارتقا دهید. در این مقاله اطلاعات جامعی راجع به گوگل آنالیتیکس در اختیار شما قرار می دهیم، پس با ما همراه شوید.

گوگل آنالیتیکس چیست و برای چه کسانی مفید است؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، گوگل آنالیتیکس که در ایران به آن گوگل آنالیز و یا گوگل آنالیتیک نیز می گویند، یک ابزار بسیار قدرتمند برای تجزیه وتحلیل اطلاعات خاصی از سایت است. این ابزار برای اولین بار در سال 2005 توسط گوگل ارائه شده و در حال حاضر در دو نسخه رایگان و پرمیوم در بازار موجود می باشد. این ابزار ترافیک سایت به خوبی و به صورت دسته بندی در اختیار شما قرار داده می گردد تا بتوانید بسیاری از جنبه های محصولات، خدمات و یا سایت خود را آنالیز کنید.

این ابزار می تواند برای هر فرد با هر نوع سایتی بسیار مناسب و البته ضروری باشد. یکی از مهم ترین گروه هایی که از این ابزار می توانند جهت ارتقا کار خود استفاده نمایند، بازاریابان اینترنتی هستند. این افراد می توانند با استفاده از اطلاعات این ابزار، تبلیغات ضعیف تا کارآمد خود را شناسایی نموده و تغییرات لازم در آن ها را اعمال نمایند.

صاحبان سایت های فروشگاهی، شرکتی و یا شخصی نیز می توانند با استفاده ابزار گوگل آنالیتیکس به اطلاعات مهمی مانند موقعیت جغرافیایی کاربران، زمان حضور هر کاربر در هر صفحه، میزان محبوبیت یک محتوا و یا محصول و غیره دست پیدا نمایند.

گوگل آنالیتیکس چه اطلاعاتی به شما می دهد؟

شاید به صورت تخصصی بخواهید بدانید، اطلاعاتی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد چیست. بخشی از این اطلاعات شامل موارد زیر است:

اطلاعات مخاطبان

یکی از فاکتورهای بسیار جذاب و البته مهم این ابزار آن است که به صورت مجازی برای هر بازدیدنماینده از سایت یک پروفایل تشکیل می دهد که شما می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. این پروفایل شامل اطلاعاتی مانند نوع مرورگر مورداستفاده کاربر، سن و موقعیت جغرافیایی فرد، میزان محبوبیت محتواهای مختلف و غیره خواهد بود.

ترافیک لحظه ای

گوگل آنالیتیکس در هر لحظه به شما نشان می دهد که چه تعداد کاربر در حال بازدید از سایت شما هستند. این اطلاعات همچنین به شما نشان می دهد که کاربران در چه مرحله ای از خرید محصولات شما، دانلود فایل یا دریافت خدمات قرار دارند.

آنالیز راه های ورود به سایت

شما برای ارتقا سئو سایت خود باید بدانید که افراد بیشتر از چه طریقی وارد سایت شما شده اند. آیا به وسیله یک فایل تبلیغاتی، بک لینک و یا جست وجو در موتورهای جست وجو سایت شما را انتخاب نموده اند؟ این اطلاعات به شما یاری می نماید که بتوانید بهترین و ضعیف ترین راه های ورود به سایت خود را پیدا کنید.

آنالیز رفتار کاربران

شما باید بدانید که کاربران بعد از ورود به سایت شما چه رفتارهایی دارند. باید بدانید که کاربران به طور میانگین چه مدتی در سایت شما باقی می مانند؟ چه صفحه ای از سایت بیشترین مشاهده را داشته است؟ کدام صفحه باعث شده است که تعداد کاربران بیشتری سایت شما را ترک نمایند؟ مدت زمان بارگذاری هر صفحه چقدر است؟ گوگل آنالیتیکس تمامی این پرسش ها را به طور دقیق در اختیار شما قرار می دهد.

کار با گوگل آنالیتیکس

برای استفاده از این ابزار تنها کافی است وارد سایت آن شده و یک حساب کاربری جدید در قسمت sign in بسازید. در فرایند ثبت نام شما اطلاعات سایت خود مانند نام، URL و اهداف مورد نظر را وارد می کنید. بعد از ساختن حساب کاربری شما بعد از هر ورود به این ابزار یک گزارش اجمالی روبه رو خواهید شد. شما می توانید هر بخش خاص از این گزارش را به صورت ویژه و تخصصی آنالیز کنید.

برای کارکردن با این ابزار همانند هر ابزار دیگر، باید با بخش های مختلف و اصطلاحات مورداستفاده در آن، آشنا شوید. در حالت کلی گوگل آنالیتیکس شامل موارد زیر است:

داشبورد dashboard

داشبورد صفحه اصلی این ابزار است که اطلاعات آنالیز شده را به صورت دسته بندی شده در اختیار شما قرار می دهد.

نرخ پرش bounce rate

این معیار به شما نشان می دهد که چه درصدی از کاربران بعد از ورود به سایت، تنها یک صفحه آن را بازنموده و سایت را ترک نموده اند. بدون شک هرچه این نرخ بیشتر باشد، یعنی سایت تعامل مناسبی با کاربر برقرار ننموده است.

تبدیل conversion

هر سایت در ابتدای ثبت نام در گوگل آنالیتیکس، اهداف مشخصی برای خود تعریف می نماید. این اهداف می تواند شامل خرید یک محصول، پر کردن یک فرم ثبت نام، به اشتراک گذاری یک ویدئو، دانلود یک فایل و هر چیز دیگر باشد. این بخش از ابزار میزان موفقیت در رسیدن به اهداف را به شما نشان خواهد داد.

اطلاعات لحظه ای real time

بخش دیگر از این ابزار به نام اطلاعات لحظه ای به شما این امکان را می دهد که در هر لحظه اطلاعات کاربران آنلاین خود مانند صفحه انتخابی، زمانی که در سایت حضورداشته اند، موقعیت جغرافیایی و غیره را ببینید.

دوره های جدید

این بخش از ابزار به شما یاری می نماید که بتوانید نرخ و میزان ورود کاربران جدید برای اولین بار به سایت خود را ببینید. این اطلاعات گوگل آنالیتیکس به شما یاری خواهد نمود که تاثیر تبلیغات و فرایند رشد ترافیک سایت را بهتر ببینید.

انتهای رپرتاژ آگهی

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4136

به "راهنمای جامع گوگل آنالیتیکس تحلیل عمیق کسب وکار شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع گوگل آنالیتیکس تحلیل عمیق کسب وکار شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید