درباره حریره بادام

به گزارش مجله هاستفا، آلرژی غذایی، یکی از عوامل عدم تحمل برخی از غذاها در افراد، به خصوص بچه ها، است. برخی از این مواد حساسیت زا در بچه ها، مغزها و مخصوصا گردو و بادام زمینی هستند و بنابراین مادران باید بدانند که اگر کودکشان نسبت به هر کدام از این موادغذایی حساسیت دارند نسبت به غذا یا هر فرآورده ای هم که با آنها تهیه می گردد حساسیت خواهند

درباره حریره بادام

درباره حریره بادام

نویسنده: دکتر مسعود کیمیاگر*

آلرژی غذایی، یکی از عوامل عدم تحمل برخی از غذاها در افراد، به خصوص بچه ها، است. برخی از این مواد حساسیت زا در بچه ها، مغزها و مخصوصا گردو و بادام زمینی هستند و بنابراین مادران باید بدانند که اگر کودکشان نسبت به هر کدام از این موادغذایی حساسیت دارند نسبت به غذا یا هر فرآورده ای هم که با آنها تهیه می گردد حساسیت خواهند داشت. به اسم نمونه اگر کودکی به بادام حساسیت دارد نمی تواند حریره بادام را که از بادام تهیه شده بخورد و باید موادغذایی دیگری را به اسم جایگزین درنظرگرفت. البته اکثریت بچه ها حساسیتی به بادام ندارند. زمانی که ما از حساسیت غذایی صحبت می کنیم معمولا به گروه معدودی از مواد غذایی اشاره می کنیم که درصد کمی از بچه ها نسبت به آنها حساسیت دارند.

البته علت ایجاد حساسیت، نوع پروتئینی است که در یک ماده وجود دارد. زمانی که این پروتئین حرارت می بیند، ساختارش دچار تغییر می گردد و ممکن است حساسیت زایی آن یا از بین برود یا خیلی کم گردد. به همین علت زمانی که غذاهای حساسیت زا پخته می شوند حساسیت کمتری در افراد ایجاد می نمایند. ضمن اینکه بادام با پخته شدن نه تنها خواص غذایی اش را از دست نمی دهد بلکه بهتر هم می گردد. نکته مهم این است که برای تهیه حریره بادام اجازه بدهید بادام با حرارت مناسب پخته گردد و مرحله پخت بیش از حد طول نکشد.

تجربه ای هم که بسیاری از مادران به آن اشراف دارند این است که ممکن است برخی از بادام ها تلخ باشند بنابراین مادر باید میزان کوچکی از هر بادام را امتحان و مزمزه کند تا اگر تلخ بود، از آن استفاده نکند. تلخی بادام به علت وجود ماده ای به نام آمیگدالین است که مضر نیست ولی اگر استفاده نگردد، بهتر است.

پی نوشت ها :

*متخصص تغذیه و رژیم درمانی

منبع:www.salamat.com

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: راسخون
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8611

به "درباره حریره بادام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره حریره بادام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید