خبرنگاران کشفیات قاچاق چوب در مهاباد 90 درصد کاهش یافت

به گزارش مجله هاستفا، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد گفت: سال جاری 15 تن چوب قاچاق در این شهرستان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90 درصد کاهش یافته است.

خبرنگاران کشفیات قاچاق چوب در مهاباد 90 درصد کاهش یافت

جعفر نوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: در راستای برخورد با متخلفان چوب جنگلی قاچاق، ماموران انتظامی پیروز شدند این میزان چوب در نوع های بلوط، بید، گلابی وحشی، زالزلک در محورهای مواصلاتی مهاباد شناسایی و ضبط نمایند.

وی با بیان اینکه در این ارتباط چهار دستگاه خودرو باری نیز توقیف شده، ادامه داد: قاچاقچیان چوب قصد داشتند که این محموله ها را به وسیله مهاباد به استان های عمقی کشور منتقل نمایند که با هوشیاری ماموران متوقف شدند.

رییس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد گفت: سال گذشته نیز بیش از 40 تن چوب قاچاق در مناطق مختلف این شهرستان در قالب 9 عملیات مختلف براساس گزارش های مردمی کشف و در این ارتباط نیز 6 دستگاه خودرو توقیف شده بود.

نوری افزود: مهمترین راه حل مقابله با قاچاق چوب، جلوگیری از قطع درختان در مبدا است و در این زمینه شوراهای اسلامی روستا و دهیاران می توانند با تعامل خود با دستگاه مرتبط از قاچاق چوب جلوگیری نمایند.

جنگل های این شهرستان که جزو جنگل های زاگرس شمالی بوده در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، فراوری محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

مهاباد با 240 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6177

به "خبرنگاران کشفیات قاچاق چوب در مهاباد 90 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشفیات قاچاق چوب در مهاباد 90 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید