خبرنگاران مهلت اهدای پلاسمای خون، چهار ماه پس از بهبود کرونا

به گزارش مجله هاستفا، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: مبتلایان کرونا 28 روز تا چهار ماه پس از بهبودی می توانند برای اهدای پلاسمای خون اقدام نمایند.

خبرنگاران مهلت اهدای پلاسمای خون، چهار ماه پس از بهبود کرونا

غلامرضا حامدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: افراد مبتلا به کرونا 28 روز تا چهار ماه بعد از بهبودی با در دست داشتن مستندات لازم می توانند به مراکز انتقال خون استان مراجعه نمایند.

وی اضافه کرد: پلاسمای خون افراد بهبود یافته کرونا در شرایط خاصی نگهداری و در مواقع مورد احتیاج تحویل مراکز درمانی می گردد.

وی با اشاره به شناسایی 11 هزار و 750 اهدا نماینده مستمر خون در استان اعلام کرد: هفت ماهه نخست امسال26 هزار و 778 نفر به مراکز اهدا خون لرستان مراجعه نموده اند که از 20 هزار و 163 نفر خون گیری صورت گرفته است.

حامدی اظهار کرد: از مجموع 20 هزار و 163 اهدانماینده، 18 هزار و 587 نفر مرد و یک هزار و 576 نفر زن بوده اند و در مجموع 25 هزار و 136 واحد خون به مراکز درمانی استان توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون لرستان تاکید نمود: تمام پروتکل های بهداشتی کرونا در مراکز اهدای خون رعایت می گردد بنابراین شهروندان می توانند بدون هرگونه نگرانی برای اهدای خون و یاری به بیماران اقدام نمایند.

بهبودیافتگان کرونا سیستم های دفاعی طبیعی را در برابر این بیماری در خون خود (آنتی بادی ها) گسترش می دهند و آنتی بادی ها در بخشی از خون به نام پلاسما یافت می شوند. پلاسمای گرفته شده از خون اهدایی بیماران بهبود یافته، که حاوی آنتی بادی های کووید 19 هست میتواند به درمان مبتلایان کرونا یاری کند.

از ابتدای شیوع کرونا تا 22 آبان، 132 هزار و 217 نمونه مشکوک به آزمایشگاه های لرستان ارسال و تا به امروز ابتلای قطعی 49 هزار و 324 شهروند به ویروس کرونا تایید شده است و از این تعداد 975 نفر جان باخته اند.

استان لرستان هم اکنون در شرایط فوق قرمز شیوع کرونا است و بجز شهر چگنی که شرایط زرد دارد مابقی شهرهای آن در حالت فوق حاد یا بحرانی هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5804

به "خبرنگاران مهلت اهدای پلاسمای خون، چهار ماه پس از بهبود کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهلت اهدای پلاسمای خون، چهار ماه پس از بهبود کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید