خبرنگاران رویه اختصاص نهاده به مرغداری های خوزستان تسهیل می گردد

به گزارش مجله هاستفا، اهواز- خبرنگاران- دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با اشاره به مسائل پیشروی بعضی مرغداری ها و کارخانجات فراوری خوراک دام بیان داشت: فرآیند اختصاص نهاده به این واحدها با همکاری سازمان جهادکشاورزی و اداره کل امور پشتیبانی امور دام استان تسهیل می گردد.

خبرنگاران رویه اختصاص نهاده به مرغداری های خوزستان تسهیل می گردد

شهلا عموری پنجشنبه در حاشیه پنجاه و هشتمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: بعضی از کارخانجات فراوری خوراک دام در استان به دلیل مسائل اداری پیروز به دریافت نهاده نشده اند.

وی ادامه داد: به همین دلیل مقرر شد برابر دستور استاندار خوزستان این موضوع هرچه سریعتر در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل پشتیبانی امور دام خوزستان قرار گیرد و طی مدت 2 هفته نسبت به جبران مسائل پیش آمده اقدام گردد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه 18 کارخانجات فراوری خوراک دام در استان خوزستان فعالیت دارند گفت: رویه صدور حواله اختصاص نهاده و همچنین تحویل محموله ها به کارخانجات با فاصله زمانی طولانی همراه است که بر اساس مصوبه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی این فرآیند باید اصلاح گردد.

عموری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرآیند اختصاص نهاده های طیور که به وسیله بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می شوند گفت: فراورینمایندگان مرغ استان در زمینه دریافت سهمیه های مربوطه نیز دچار مسائلی بودند و خواهان تامین و بارگیری نهاده ها از محل این بندر شدند.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان ادامه داد: این درحالی است که بخش قابل توجهی از نهاده های طیور استان از بنادر اداره کل پشتیبانی امور دام استان در شهرستان شوش تامین و بارگیری می گردد.

وی با اشاره به اینکه در بندر امام خمینی (ره) کار ضدعفونی خودروهای حمل بار برابر ضوابط بهداشتی انجام می گردد یادآورشد: این خواسته فراورینمایندگان گوشت مرغ در استان با توجه به پیشگیری از انتقال بیماری های احتمالی به وسیله خودورهای حمل بار به مرغداری ها مطرح شد.

عموری یادآورشد: همچنین اداره کل امور پشتیبانی امور دام استان خوزستان مکلف شد که نسبت به اجازه ایجاد انبار در محل بندر امام خمینی (ره) جهت انتقال نهادها به محل مورد نظر فراورینمایندگان اقدام کند و درصورت امکان نیز انبارهای دیگری در مناطق مختلف از استان جهت تسهیل در فرایند اختصاص سهمیه به فراورینمایندگان درنظر گرفته گردد.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان همچنین به انتقاد مدیریت ارشد استان نسبت به محاسبه کرایه حمل نهاده ها و اخذ آن توسط اداره کل پشتیبانی امور دام خوزستان اشاره نمود و اضافه نمود: در این رابطه مقرر شد که کرایه حمل این نهاده اصلاح گردد.

وی بیان داشت: سازمان حمایت از مصرف نماینده کرایه حمل نهاده های طیور را بر اساس نرخنامه ای کلی معین نموده است که بابت هر کیلو نهاده هزینه های مازادی به فراورینمایندگان مرغ در استان تحمیل شده است.

عموری یادآورشد: در این خصوص قرار است استاندار خوزستان با وزیر جهادکشاورزی به منظور اصلاح رویه محاسبه کرایه حمل نهاده ها ویژه فراورینمایندگان مرغ استان مکاتبه و مذاکره کند.

بر اساس این گزارش، طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان از این پس مرغداران به میزانی که مرغ به کشتارگاه ها عرضه می نمایند نهاده و سایر خدماتی دولتی از جمله دارو دریافت خواهند کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7187

به "خبرنگاران رویه اختصاص نهاده به مرغداری های خوزستان تسهیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رویه اختصاص نهاده به مرغداری های خوزستان تسهیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید