خبرنگاران خدمات درمانی تامین اجتماعی در لرستان بدون دفترچه ارائه می گردد

به گزارش مجله هاستفا، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: در شرایط کرونایی در شهرهای قرمز، خدمات درمانی در مراکز تامین اجتماعی بدون دفترچه های بیمه به بیمه شدگان ارائه می گردد.

خبرنگاران خدمات درمانی تامین اجتماعی در لرستان بدون دفترچه ارائه می گردد

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران از تامین اجتماعی، علی جهانی با اشاره به اینکه بیمه شدگان در تعطیلات کرونایی بدون دفترچه میتوانند به پزشک مراجعه نمایند، اضافه نمود: در ایام تعطیلی کرونا، بیمه شدگان تأمین اجتماعی برای دریافت خدمات درمانی نیازی به ارائه دفترچه بیمه ندارند و تنها همراه داشتن کارت ملی یا اعلام کدملی کافی خواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان ادامه داد: با توجه به تعطیلی شعب تامین اجتماعی و کارگزاری ها در شهرهای قرمز و کوشش برای کاهش تردد مراجعان به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا لازم نیست بیمه شدگان برای دریافت دفترچه جدید به شعب تامین اجتماعی و کارگزاری ها مراجعه نمایند، آنها می توانند با ارائه جلد دفترچه درمانی که حاوی شماره بیمه و مشخصات بیمه شده است و یا ارائه کارت ملی یا اعلام کدملی در مراجعه به پزشک خدمات خود را دریافت نمایند.

پرداخت غرامت ایام بیماری به بیمه شدگان کرونایی

جهانی در ادامه با اشاره به تسهیلات قانونی تامین اجتماعی به بیمه شدگان مبتلا به کرونا گفت: غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگانی که به کرونا مبتلا می شوند در صورت داشتن شرایط قانونی پرداخت می گردد. این تسهیلات به بیمه شدگان متأهل یا متکفل به میزان سه چهارم میانگین حقوق و مزایای روزانه در آخرین 90 روز قبل از آغاز بیماری و بیمه شدگان مجرد معادل دو سوم حقوق و مزایا است.

جهانی اضافه نمود: دوره پرداخت غرامت استراحت پزشکی بدون دریافت حق بیمه به عنوان سابقه بیمه پردازی محسوب می گردد.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان پیشتر اعلام نموده بود که با شیوع ویروس کرونا 15 تا 20 هزار نفر در این راستا از مقرری بیمه بیکاری استفاده می نمایند که به طور میانگین ماهانه 30 میلیارد تومان به این افراد پرداخت می گردد.

در لرستان 222 هزار نفر بیمه شده اصلی وجود دارد که مجموع بیمه شده های اصلی و تبعی استان بیش از 800 هزار نفر از جمعیت استان است. همچنین 80 هزار نفر مستمری بگیر بازنشسته، از کار افتاده و بازماندگان در استان وجود دارد که با خانواده های آنان به 280 هزار نفر می رسند. اکنون به ازای هر چهار بیمه شده یک نفر مستمری بگیر وجود دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6007

به "خبرنگاران خدمات درمانی تامین اجتماعی در لرستان بدون دفترچه ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خدمات درمانی تامین اجتماعی در لرستان بدون دفترچه ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید