خبرنگاران باران و کاهش دما در راه گیلان است

به گزارش مجله هاستفا، رشت - خبرنگاران- سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از بارش باران ، وزش باد ، رعد و برق، (موقتی شدید) و کاهش دما به طور متوسط بین 5 تا 10 درجه و در مناطق مستعد احتمال تگرگ از امروز تا اواخر هفته اطلاع داد.

خبرنگاران باران و کاهش دما در راه گیلان است

شبنم هادی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از عصر و شب امروز با نفوذ تدریجی سامانه خنک و بارشی، ابرناکی ، فرایند کاهش نسبی دما ، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد (موقتی شدید) و در مناطق مستعد احتمال تگرگ به تناوب تا روز پنجشنبه پیش بینی می گردد.

وی توضیح داد: آسمان استان برای روز دوشنبه نیمه ابری تا ابری و مه آلود ، کاهش دما ، رگبار باران و وزش باد و رعد و برق (موقتی شدید) و برای سه شنبه شرایط مشابهی پیش بینی می گردد.

وی اظهار کرد:طی مدت فعالیت این سامانه بارشی ؛ احتمال آسیب به سازه های سست بنیان شهری و روستایی ، آبگرفتگی بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها ، احتمال جاری شدن روان آب موقت در مسیل ها ، احتمال رانش و لغزش و احتمال برخورد صاعقه و احتمال سقوط درختان وجود دارد .

هادی نژاد به بیشینه و کمینه دمای استان نیز طی 24 ساعت گذشته اشاره و بیان نمود: طی شبانه روز گذشته بیشترین دما مربوط به فومن با حدود 25 درجه و کمترین دما با حدود هفت درجه مربوط به اسب وونی بوده است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اضافه نمود: دمای رشت نیز طی شبانه روز گذشته بین 14 تا 23 درجه در نوسان بوده است.

گیلان با یکهزار و 200 میلی متر متوسط باران سالیانه پرباران ترین استان کشور است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7728

به "خبرنگاران باران و کاهش دما در راه گیلان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باران و کاهش دما در راه گیلان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید