خبرنگاران آموزش و پرورش ناحیه سه کرج درجشنواره نوجوان سالم رتبه اول را کسب کرد

به گزارش مجله هاستفا، کرج - خبرنگاران- آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در نهمین جشنواره نوجوان سالم و ابتکارات، رتبه اول استان البرز را کسب کرد.

خبرنگاران آموزش و پرورش ناحیه سه کرج درجشنواره نوجوان سالم رتبه اول را کسب کرد

آموزش و پرورش ناحیه سه کرج با ارسال 1941 اثر به دبیرخانه این جشنواره، توانست با کسب 36 رتبه اول در رشته های مختلف دراستان البرز برترشناخته گردد.

درجشنواره نوجوان سالم و ابتکارات دانش آموزان و معلمان با شرکت دررشته های مختلف این جشنواره برای آموزش و پرورش ناحیه سه کرج با کسب رتبه های اول تا سوم افتخارآفرینی کردند.

عکس، فیلم کوتاه و انیمیشن، نقاشی، نشریه دیواری، مقاله، ایده پردازی، ابتکارات، نرم افزارچند رسانه ای،انشاء و تئاتر از جمله آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره است.

این آیین با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای دانش آموزان و معلمان برگزیده دراین جشنواره استانی برگزارشد.

فرهنگنامه دفاع مقدس

مدیرآموزش و پرورش ناحیه 3 کرج روز دوشنبه درآیین اختتامیه جشنواره نوجوان و ابتکارات گفت: برای پیشگیری ازآسیب های اجتماعی درجامعه نباید بی تفاوت باشیم بلکه برای درک و انجام اقدامات پیشگیرانه ضروری است به آن نگاه مسئولیت پذیری و تفکری همانند دوران دفاع مقدس داشته باشیم.

ابراهیم فلاح نژاد با اشاره به اینکه درآن دوران دانش آموزان 12 ساله راهی دفاع از مرز و بوم ایران و انقلاب شدند، اضافه نمود: امروزنیز باید توجه کنیم که دردوران دفاع مقدس دیگری قرارداریم.

وی بیان داشت: دانش آموزان برای شناخت بیشتر نسبت به فرهنگنامه دفاع مقدس احتیاج به مطالعه دارند تا به پاسخ بسیاری از رسوبات ذهنی خود دست یابند.

وی به دانش آموزان توصیه کرد: برای تفکر کردن درمورد دفاع مقدس دو کتاب سلام بر ابراهیم و یادت باشد را با دقت بخوانند تا به اهمیت آن دوران و نقش رزمندگان، جانبازان و شهدا دراین دفاع که نشان از غیرت، ولایت مداری، خودباوری، جوانمردی ، دین داری و مسئولیت پذیری دارد، آشنایی بیشتری پیدا نمایند.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه 3 کرج ادامه داد: تعمیق تفکردفاع مقدس موجب کاهش بسیاری ازآسیب های اجتماعی می گردد که باید به آن بیشترپرداخته گردد.

وی با بیان اینکه شهید رضا پناهی ازدانش آموزان این ناحیه بود که با 12 سال سن به جبهه رفت که اکنون ازاین شهید دانش آموز درجهان به نام بزرگترین پارتیزان رزمنده یاد می گردد.

فلاح نژاد توضیح داد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بیان سرفصل های دفاع مقدس به دانش آموزان است که باید با اجرای برنامه های فرهنگی و حماسی برای تبیین این فرهنگ غنی به دانش آموزان بکوشیم.

مهارت نه گفتن

رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان البرزنیزضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) به شرکت نمایندگان دراین آیین گفت : آموزش و پرورش ناحیه سه کرج دراین جشنواره با ارسال آثارناب که نشان از مسئولیت پذیری و نگاه خلاقانه دانش آموزان و معلمان دارد ،خوش درخشیدند.

دکتر سید عزیز چابکی با بیان اینکه پیشگیری از گرایش به دخانیات، مصرف مواد مخدر و خشونت از محورهای مهم این جشنواره است، اضافه نمود: ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر و افزایش مهارت و سطح آگاهی دانش آموزان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اظهار داشت: آموزش مهارت های ده گانه به دانش آموزان از مهمترین اهداف این جشنواره است زیرا به دنبال تقویت حس جرات مندی در بین دانش آموزان هستیم.

وی توضیح داد: دانش آموزان درمقابل آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر باید قدرت نه گفتن را داشته باشند تا از آسیب ها درامان بمانند.

چابکی درادامه به نقش مهم والدین و معلمان درآموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان پرداخت و یادآورشد: سلامت دانش آموزان از اهمیت زیادی برخورداراست لذا با آگاهی بخشی به آنان می توانیم ازبسیاری از آسیب های اجتماعی همانند مواد مخدر که درکمین نوجوانان و جوانان است پیشگیری کنیم.

رییس اداره مراقبت دربرابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان البرزتاکید کرد: ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر و افزایش مهارت و سطح آگاهی دانش آموزان از محورهای مهمی است که باید همیشه به آن درخانه و مدرسه توجه گردد.

دراین آیین با اهدا لوح تقدیر و هدیه از دانش آموزان و معلمان حائز رتبه برتر در نهمین جشنواره نوجوان سالم و ابتکارات تجلیل شد.

استان البرز 500 هزار دانش آموز دارد که 120 هزار نفرآن درآموزش و پرورش ناحیه سه کرج تحصیل می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5136

به "خبرنگاران آموزش و پرورش ناحیه سه کرج درجشنواره نوجوان سالم رتبه اول را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آموزش و پرورش ناحیه سه کرج درجشنواره نوجوان سالم رتبه اول را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید