جشن های دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) آغاز شد

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/قم جشن های دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، روز سه شنبه با حضور تولیت حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) آغاز شد.

جشن های دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) آغاز شد

به گزارش خبرنگاران، آیین خطبه خوانی، مولودی خوانی و گلباران مضجع شریف حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه های این آیین بود؛ تولیت های حرم احمدبن موسی(ع)، حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) و حرم کاظمین(ع)، حرم اباعبدالله الحسین(ع) و حرم امام رضا(ع)، سید مهدی صادقی استاندار قم، علما، فضلا، اعضای شورای شهر و مسئولان و زائران در این آیین حضور داشتند.

آیین خطبه خوانی، مولودی خوانی و گلباران مضجع شریف حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه های این آیین بود؛ تولیت های حرم احمدبن موسی(ع)، حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) و حرم کاظمین(ع)، حرم اباعبدالله الحسین(ع) و حرم امام رضا(ع)، سید مهدی صادقی استاندار قم، علما، فضلا، اعضای شورای شهر و مسئولان و زائران در این آیین حضور داشتند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، در ابتدا این آیین با بیان اینکه برپایی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) حاصل مدیریت 100هزار نفر در سراسر عالم است، مطرح کرد: امروز جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در 2400 نقطه از عالم کار خود را آغاز می کند.

اکبر شیخ مطرح کرد: جشنواره بین المللی امام رضا(ع) امروز رسما و از قم کار خود را در 31 استان، 70 کشور و در مجموع در 2400 نقطه از عالم گیتی آغاز می کند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه این جشنواره در حوزه های متنوعی قبیل علمی، پژوهشی، مطبوعاتی، بچه ها و نوجوانان، مردمی، دانشگاهی و ... ادامه داد: در جشنواره پانزدهم رشد بی سابقه ای نسبت به دوره های پیش را شاهد هستیم.

به گفته وی؛ تعداد برنامه ها از 178 به 332 برنامه افزایش، یعنی رشد 80.9 درصدی داشته است، در آثار رسیده به دبیرخانه نیز تا کنون 929هزار و 489 اثر داشته ایم که در این بخش رشدی بالغ بر 87.3 درصد را شاهد هستیم.

وی ا فزود: همچنین تعداد نهادهای همکار در این دوره از 42.509 نهاد به 257.325 نهاد افزایش یافته است که اینها همه از لطف خدا و کرامت امام رضا(ع) است.

شیخ گفت: مردمی کردن جشنواره و گسترش در مناطق محروم و مناطق مرزی کشور، همچنین مشارکت اقلیت های مذهبی و اهل سنت، جشنواره را به سمت اهداف سوق داده است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به پایتخت فرهنگی جهان اسلام بودن مشهد در سال 2017 گفت: در حوزه بین الملل 3 همایش بانوان مروج فرهنگ جهان اسلام، مجمع جهانی خادمین اهل بیت(ع) و اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را در مشهد خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به پایتخت فرهنگی جهان اسلام بودن مشهد در این سال برنامه ها و نشست های علمی با موضوع عقلانیت و معنویت را در کشورهای عراق، افغانستان، اندونزی، هند و چند کشور دیگر خواهیم داشت.

شیخ در خاتمه شرح داد: موفقیت جشنواره امام رضا(ع) بعد از لطف خدا و کرامت امام رئوف حاصل تلاش جمعی 100 هزار نفری است که در سراسر عالم جشنواره را مدیریت می کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2309

به "جشن های دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن های دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید