توس را باید به اسم مرکز گردشگری فاخر ادبیات زبان فارسی معرفی کرد

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران در خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجید طهوریان عسگری به تشریح سیاست ها و رویکردهای شورای ششم نسبت به بافت تاریخی توس پرداخت و اظهار کرد: یکی از دستورکارهای کمیسیون توس، مربوط به حوزه راه های مواصلاتی محدوده آرامگاه توس است.

توس را باید به اسم مرکز گردشگری فاخر ادبیات زبان فارسی معرفی کرد

وی گفت: سعی ما بر این بوده که توس را از حالت قفل ارتباط مواصلاتی و راه خارج کنیم؛ پیش بینی ساخت پل در ورودی محدوده توس، ارتباط با کمربند شمالی و دسترسی راحت به خط قطار مشهد-گلبهار از جمله اقداماتی است که می تواند دسترسی راحت و آسان محدوده توس به مرکز شهر را فراهم آورد.

طهوریان عسگری با اشاره به لزوم توسعه فرهنگی و اجتماعی توس، اضافه نمود: توس مهد تمدن و محل زادگاه عظیمان زیادی بوده و غیر از فردوسی عظیم، شخصیت ها و دانشمندان عظیم تاریخی و شعرا و ادبا شاخصی از این خطه برخاسته اند؛ به اسم مثال کسی نمی تواند شخصیتی چون خواجه نصیرالدین توسی را نادیده بگیرد.

وی در ادامه گفت: مجموعه محدوده توس را باید به اسم مرکز گردشگری فاخر ادبیات زبان فارسی معرفی کرد و طرح های مالی در حوزه ادبیات فارسی فراهم آوریم و نقش جهانی حکیم ابوالقاسم فردوسی و زبان فارسی را در این پهنه، ذیل توجهات امام رضا (ع) داشته باشیم.

طهوریان عسگری با اشاره به بافت های مردمی و هسته های جمعیتی شکل گرفته در محدوده تاریخی توس، اظهارکرد: این بافت، جزئی از محدوده شهری است و لذا احتیاجمند دریافت خدمات متناسب با زندگی راحت و توام با آسایش و برخوردار از زیرساخت های لازم از حیث سرانه های گوناگون هستند.

وی اضافه نمود: البته این اقدامات و تامین زیرساخت ها بعد از مشخص تکلیف شدن طرح تفصیلی توس خواهد بود.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس با اشاره به کلان پروژه زمین ورزشی شهدای چهاربرج، گفت: عملیات عمرانی این پروژه به زودی شروع میگردد و در همین دوره شاهد بهره برداری از مجموعه فرهنگی ورزشی یاد شده خواهیم بود تا در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد.

طهوریان عسگری در بحث سرانه های بهداشتی هم توضیح داد: ناحیه منفصل توس فاصله کمی تا بیمارستان طالقانی دارد ولی در عین حال اگر احساس احتیاج گردد، با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی به این موضوع ورود خواهیم کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8564

به "توس را باید به اسم مرکز گردشگری فاخر ادبیات زبان فارسی معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توس را باید به اسم مرکز گردشگری فاخر ادبیات زبان فارسی معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید