تاریخ انقضاء مواد غذایی دقیقاً به چه معناست؟

به گزارش مجله هاستفا، آیا تا به امروز به این فکر افتاده اید که برچسب تاریخ مصرف و یا تاریخ انقضاء موجود بر روی محصولات غذایی به چه اشاره دارد؟ تاریخ انقضاء مواد غذایی دقیقاً به چه معناست؟ چه بسا مطالبی که در ادامه آورده شده است به طور

تاریخ انقضاء مواد غذایی دقیقاً به چه معناست؟

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

آیا تا به امروز به این فکر افتاده اید که برچسب تاریخ مصرف و یا تاریخ انقضاء موجود بر روی محصولات غذایی به چه اشاره دارد؟ تاریخ انقضاء مواد غذایی دقیقاً به چه معناست؟ چه بسا مطالبی که در ادامه آورده شده است به طور جامع و کامل پاسخ سئوال شما باشد.

بسیار خوب، احتمالاً شما از آندسته افرادی نیستید که در وسط سوپرمارکت ایستاده و تمام مواد تشکیل دهنده موجود بر روی کارتن محصولی که می خواهید خریداری کنید را می خوانید. بلکه از آندسته افرادی هستید که به نام محصول اهمیت داده و در لحظه ای که آن را پیدا کردید، در سبد خریدتان می اندازید. فکر کنم بدانم. به اسم مثال شما نوشابه رژیمی را بر سایر نوشیدنی های ترجیح می دهید یعنی نام تجاری که بر آن پایدار شده است. با پرداخت پول آن به خانه بازگشته و نوشابه را در آورده و شروع به نوشیدن آن می کنید تنها آن موقع است که متوجه می شوید به هیچ وجه طعم و بوی نوشابه رژیمی را نمی دهد! اولین چیزی که به ذهنتان خطور می نماید چیست؟ آیا کارخانه طعم نوشابه های خود را تغییر داده است؟ خیر. آیا این همان نوشابه رژیمی است که شما انتخاب نموده اید و چیز دیگری نیست؟ به هیچ وجه. در این وقت است که جملات ناخواناای که به رنگ مشکی بر روی قوطی نوشابه نوشته شده است را خوانده و متوجه می شوید تاریخ انقضاء نوشابه ای که در حال نوشیدن آن بوده اید به خاتمه رسیده است.

هراسان از خود می پرسید که تاریخ انقضاء دیگر چیست؟ این تاریخ به کیفیت محصول اشاره دارد که به طور اتوماتیک امنیت یا بی ضرری محصول غذایی که مصرف می کنید را زیر سئوال می برد. محصولات غذایی کنسرو یا بسته بندی شده با برچسب تاریخ انقضاء عرضه می شوند که به این معنی است که مصرف محصول پس از یک دوره زمانی خاص ضرر دارد. با در نظر گرفتن این واقعیت که نه تنها ماده غذایی پس از این تاریخ فاسد می گردد، بلکه بسته بندی شماری از باکتریهای مضر را درون خود برجای می گذارد. مطالبی که در ادامه آورده شده درک معنی تاریخ انقضاء مواد غذایی و اهمیت آن را آسان ساخته است. با خواندن آن از این پس محصولی را بدون آنالیز تاریخ مصرف آن نخواهید خرید. در این مورد به من اعتماد کنید.

واقعیت تاریخ انقضاء مواد غذایی

تاریخ انقضاء محصولات غذایی به تاریخی اشاره دارد که تا آن موقع مصرف محصول غذایی درون بسته بندی بی خطر بوده و کیفیت خود را پس از آن تاریخ بخصوص از دست می دهد. این تاریخ ها به وسیله سازمان غذا و دارو گذاشته می شوند که کیفیت و بی خطری محصولات غذایی را نشان می دهند. این بدان معنا است که چنانچه بر روی کارتن محصول نوشته شده باشد که تاریخ انقضاء 2011/09/10 است، چنانچه پس از این تاریخ قصد مصرف آن را دارید، بایستی بخاطر سلامت خود و خانواده تان این محصول را به دور اندازید. امروزه، بیشتر محصولات غذایی بسته بندی شده بر روی خود تاریخ فراوری و بعلاوه تاریخ انقضاء حک نموده اند. بسیاری دیگر دوره ای که در آن می توانید محصول غذایی بخصوصی را مصرف کنید اسم می نمایند. به اسم مثال، در صورتی که بر روی شکلاتی نوشته شده باشد که می توانید یک سال پس از تاریخ فراوری مصرف کنید، بدان معنا است که خوردن آن هر زمان در فاصله یک سال پس از شروع فراوری بلامانع و بی خطر است. با این حال، چنانچه شکلات خود را بیشتر از تاریخ انقضاء نگه دارید، به علت آنکه چندین مواد بکار رفته درون آن طعم و رنگ ماده غذایی را خراب می نمایند، بنابراین خوردن آن ناسالم خواهد بود. هرچند خود شکلات به تنهایی تاریخ انقضاء خاصی ندارد.

از اکنون هر زمان که کلماتی مانند برترین زمان مصرف پیش از برترین زمان مصرف از تاریخ انقضاء و یا تاریخ مصرف به چشمتان خورد، می دانید که چگونه سلولهای مغز خود را بکار گرفته و محاسبات لازم را انجام داده و محصولی را بردارید که طولانی ترین تاریخ انقضاء را داشته باشد. می دانید که می توانید یا کمی همت نموده و اطمینان حاصل کنید محصولی ناسالم را انتخاب نمی کنید و یا خیلی ساده با برداشتن محصولاتی که تاریخ انقضاء ندارند از این دردسر تاریخ مصرف راحت شوید. با این حال، محصولاتی مانند نان، پنیر، شیر، آب میوه و سس کچاپ را هرگز نبایستی بدون در نظر گرفتن تاریخ انقضاء خریداری نمایید.

بسیار خوب، بالاتر از همه اینکه تنها نبایستی به طور کامل به تاریخ های انقضاء موجود بر روی محصولاتتان تکیه کنید، به این علت که بسیاری از محصولات هنگامی که در شرایط نامساعد نگهداری شوند، کیفیت خود را از دست داده و باکتریهای مضر فراوری می نمایند. به اسم مثال حتی اگر بر روی پاکت شیر نوشته شده باشد که می توانید این شیر را تا 2 هفته پس از تاریخ فراوری مصرف کنید، نمی توانید آن را در تراس یا بهارخواب خود گذاشته و به فراموشی بسپارید! راهنمای کلی نگهداری شیر می گوید که ضروری است شیر و محصولات تهیه شده از شیر را در یخچال نگهداری نموده تا خراب و فاسد نشوند. علاوه بر آنالیز تاریخ انقضاء، اطمینان حاصل کردن از نحوه نگهداری و ایمن نگهداشتن آنها اقدام مهمی است که نمی توانید آن را نادیده بگیرید. مهمتر آنکه اهمیت آنالیز تاریخ انقضاء تنها زمانی نمود می یابد که تجربه نه چندان خوبی از مواد غذایی که خریداری نموده بودید، از سر گذرانده باشید. جهت نجات خود از چنین پیش آمدهایی، ماده غذایی را بو نموده، تمام تاریخ ها و نوشته هایی که مربوط به اصطلاح تاریخ انقضاء بر روی محصول غذایی می گردد را مورد آنالیز قرار داده و سپس پولهای با ارزش خود را جهت خرید آن بیرون بیاورید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: راسخون
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8857

به "تاریخ انقضاء مواد غذایی دقیقاً به چه معناست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ انقضاء مواد غذایی دقیقاً به چه معناست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید