بیماران کرونایی با داروی جدید ایرانی درمان می شوند، فراوری محصولات مقابله باکرونا توسط 26 شرکت دانش بنیان

به گزارش مجله هاستفا، آیین رونمایی از نخستین داروی 4 جزیی درمان بیماران سرپایی کرونا که توسط شرکت میم دارو و با حمایت پارک فناوری پردیس فراوری شده است، برگزار گشت.

بیماران کرونایی با داروی جدید ایرانی درمان می شوند، فراوری محصولات مقابله باکرونا توسط 26 شرکت دانش بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فراوری این دارو برگ زرین دیگری است که توسط فناوران و سرآمدان علمی کشور در زمینه درمان بیماری کرونا رقم خورده است و گامی بلند در راستای کاهش عوارض بیماری کرونا در کشور محسوب می گردد .

سالیراویرا یک داروی طبیعی از ترکیبات فرموله شده 6 گیاه دارویی در فرم های اسپری بینی-سینوسی، اسپری دهانی-حلقی، قطره آروماتراپی و قرص خوراکی است. ماده موثره این دارو برای نخستین بار در جهان به چهار شکل دارویی طراحی شده است تا علاوه بر خواص گیاهان ترکیبی آن در از بین بردن ویروس های تنفسی و کاهش علائم و بار ویروسی در بیماران مبتلا به کووید-19 موثر باشد و باعث فراهمی زیستی بیشتر در بافتهای هدف درمان گردد.

فراوری دارویی ایمن و موثر

مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین رونمایی از داروی سالیراویرا داروی درمان بیماران سرپایی کرونا و پساکرونا، گفت: این دارو همه مراحل تحقیقاتی و اخذ تاییده ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و امروز این محصول به بازار دارویی کشور وارد شده است.

وی افزود: این دارو کاملا ایمن است و یک موفقیت عظیم در حوزه دارو و درمان محسوب می گردد.

صفاری نیا در ادامه با اشاره به حمایت های پارک از فراوری محصولات حوزه درمان کرونا، گفت: در حال حاضر بیش از 26 شرکت در زمینه مقابله با کرونا فعالیت می نمایند. از این تعداد 5 شرکت به حوزه فراوری داروهای درمان و کاهش عوارض آن ورود نموده اند.

وی ادامه داد: 2 شرکت نیز در زمینه فراوری واکسن کرونا فعال هستند که یکی از این شرکت ها در مرحله ایجاد و راه اندازی خط فراوری خود قرار دارند.

صفاری نیا همچنین گفت: تعدادی شرکت به حوزه ساخت کیت های تشخیصی ورود نموده اند و 8 شرکت نیز در زمینه فراوری تجهیزات پزشکی مورد احتیاج درمان کرونا فعالیت می نمایند.

رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی افزود: تا امروز فروش شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس 5 هزار میلیارد ریال است پارک نیز حدود 44 میلیارد تومان حمایت اقتصادی از آنها نموده است. این عدد تا تامین واقعی و کامل احتیاجها 120 میلیارد تومان فاصله دارد که سعی می کنیم این رقم را با یاری بانک ها و صندوق ها جبران کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7845

به "بیماران کرونایی با داروی جدید ایرانی درمان می شوند، فراوری محصولات مقابله باکرونا توسط 26 شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران کرونایی با داروی جدید ایرانی درمان می شوند، فراوری محصولات مقابله باکرونا توسط 26 شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید