بوسنی واکسیناسیون با اسپوتنیک وی را شروع کرد

به گزارش مجله هاستفا، خبرگزاری خبرنگاران- پس از صربستان و آلبانی، بوسنی سومین کشور منطقه غرب بالکان است که فرایند واکسیناسیون را شروع کرد.

بوسنی واکسیناسیون با اسپوتنیک وی را شروع کرد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بوسنی روز آدینه کارزار واکسیناسیون را با واکسن اسپوتنیک وی روسیه شروع کرد. این کشور به علت آنکه به حد کافی واکسن در اختیار ندارد، نخست اعضای کادر درمان که بیشتر در معرض خطر قرار دارند واکسینه می نماید.

به این ترتیب، علاوه بر کرواسی که عضو اتحادیه اروپاست، پس از صربستان و آلبانی، بوسنی سومین کشور منطقه غرب بالکان است که فرایند واکسیناسیون را شروع کرد.

مدیر بیمارستانی در بانیالوکا در شمال بوسنی به خبرنگاران گفت: لحظه ای تاریخی است. من از نخستین افرادی خواهم بود که در برابر کرونا واکسینه می شوم. ما نزدیک به یک سال است منتظر این واکسن هستیم و من به آن اعتماد دارم.

بوسنی با سه و نیم میلیون نفر جمعیت ، 4868 جانباخته ب راثر کرونا را ثبت کرد. بیش از 125 هزار نفر در این کشور مبتلا به کرونا شدند. اما کشور شماری کم و فقط افراد با علائم شدید را تست کرد.

این کشور تا به امروز پیروز شده است فقط 2000 دوز واکسن روسیه داشته باشد. 200 هزار دوز دیگر قرار است تا آخر فوریه و 200 هزار دوز دیگر در ماه مارس تحویل داده گردد.

بوسنی یک میلیون و 200 هزار دوز واکسن در چارچوب برنامه کوواکس و نزدیک به 900 هزار دوز به وسیله سامانه تأمین واکسن اتحادیه اروپا سفارش داده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6782

به "بوسنی واکسیناسیون با اسپوتنیک وی را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوسنی واکسیناسیون با اسپوتنیک وی را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید