بهره برداری از 44 پروژه آموزش و پرورش استثنایی همزمان با شروع سال تحصیلی

به گزارش مجله هاستفا، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای معاونین از افتتاح 44 پروژه آموزش و پرورش استثنایی همزمان با شروع سال تحصیلی اطلاع داد.

بهره برداری از 44 پروژه آموزش و پرورش استثنایی همزمان با شروع سال تحصیلی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی با اعلام این خبر گفت: زیر بنای این پروژه ها 42 هزار و 86 متر مربع است که شامل 34 مدرسه، 3 سالن ورزشی و 7 پروژه دیگر مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی است.

وی اضافه کرد: همزمان با شروع سال تحصیلی 12 پروژه شامل 11 مدرسه و یک مرکز جامع تشخیصی، آموزشی و توانبخشی هم کلنگ زنی خواهد شد.

حسینی با ارائه آخرین آمار برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی امسال گفت: تا کنون یک میلیون 439 هزار و 617 نوآموز بدو ورود به دبستان معادل با 98 درصد در برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان نوبت گیری نموده اند که از این تعداد یک میلیون 402 هزار و 549 نوآموز معادل با 95.5 درصد ارزیابی شده اند.

وی توضیح داد: تا به امروز 119 هزار نوآموز معادل با 10.18 درصد ارجاع هوش تخصصی ، 19 هزار و 435 نوآموز معادل با 1.66 درصد ارجاع شنوایی، 52 هزار و 144 نوآموز معادل با 4.46 درصد ارجاع بینایی و 2 هزار و 211 نوآموز معادل با 2 درصد ارجاع جسمی حرکتی و 452 نوآموز معادل با 0.04 درصد ارجاع اتیسم شده اند.

وی اضافه کرد: هم چنین 9 هزار و 337 دانش آموزان معادل با 97.17 درصد تست جهش تحصیلی را انجام داده اند و 38 هزار و 174 نوآموز بدو ورود به پیش دبستان هم در برنامه سنجش نوبت گیری نموده اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درخصوص مسائل سامانه سیدا گفت: در حال حاضر ثبت نام و ارزشیابی در مقطع پیش دبستان، دبستان و پیش حرفه ای و مبه وسیلهه حرفه ای مسئله ای ندارد و در حال اجرا است و مسائل کلاس های چند پایه و صدور کارنامه مقطع پیش حرفه ای هم در حال حل شدن است.

حسینی در زمینه ثبت و سفارش کتب درسی گفت: توزیع کتب درسی در مقطع پیش دبستان، دبستان، پیش حرفه ای و مبه وسیلهه حرفه ای در حال اجرا است و تا به امروز 90 درصد کتاب های بریل هم در استان ها توزیع شده است.

جانشین وزیر در طرح راهنمایی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار بیش از یک میلیون و 800 هزار دانش آموز کم برخوردار از دسترسی به تبلت محروم هستند گفت: بخشی از این احتیاج به وسیله اعتبار هوشمند سازی مدارس و به وسیله سازمان نوسازی مدارس تامین خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8678

به "بهره برداری از 44 پروژه آموزش و پرورش استثنایی همزمان با شروع سال تحصیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 44 پروژه آموزش و پرورش استثنایی همزمان با شروع سال تحصیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید