آنالیز ریشه های زندگی با نقشه برداری سه بعدی از اتم ها

به گزارش مجله هاستفا، دانشمندان با استفاده از فناوری های نوین توانسته اند رازهای پنهان در شهاب سنگی باستانی را رمزگشایی نمایند.

آنالیز ریشه های زندگی با نقشه برداری سه بعدی از اتم ها

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، دانشمندان با مطالعه شهاب 4.5 میلیارد ساله در صدد هستند تا نحوه شکل گیری دنیا را کشف نمایند. آن ها با استفاده از فناوری نقشه برداری سه بعدی از این شهاب سنگ نوعی مایع بسیار قدیمی را مشاهده کردند.

نظریه های مختلفی در خصوص نوع شکل گیری منظومه شمسی وجود دارد. اما تا کنون هیچ دانشمندی در دنیا نتوانسته ادعاهای خود درباره نحوه به وجود آمدن حیات و سیاره ها در این منظومه کهکشان راه شیری را ثابت کند. جدیدترین تحقیقات که با یاری فناوری نقشه برداری سه بعدی اجرا شده ابعاد جدیدی از مواد اولیه شک دهنده دنیا را آشکار نموده است.

عکس های سه بعدی از اتم های شهاب سنگ 4.5 میلیارد ساله نشان می دهد نوعی مایع میان ذرات شکل دهنده این شی آسمانی وجود دارد. پس از آنالیز دقیق تر تعیین شد این مایع اسید امینه است و احتمالا از اولین موادی بوده که در شکل گیری کیهان نقش داشته است.

این ماده در دمای اتاق در حالت مایع قرار می گیرد ولی نسبت به تغییر دما حسایت داشته و در شرایط مختلف شرایط خود را تغییر می دهد. یعنی اسید آمینه موجود در بین بافت های اتمی شهاب سنگ قدیمی با تغییر حالت در شرایط مختلف و هماهنگ سازی خود با آن به دنبال حفظ ماهیت اش است.

اگرچه دانشمندان از مدت ها قبل می دانستند آب از میلیاردها سال قبل در منظومه شمسی وجود داشته ولی هرگز با ماهیت این مواد مایع آشنایی نداشتند. در سال های اخیر کاوشگرهای پیشرفته و ماهواره های قدرتمند تصاویری از نقاط ناشناخته منظمومه شمسی را به ایستگاه های فضایی مخابره نموده اند که علاوه برای معرفی نقاطی جدید در کیهان نشانه هایی از وجود آب در سایر سیاره ها را نیز نمایان ساخته است.

سازمان های فضایی کشورهای مختلف سال ها است با استفاده از ابزارهای مختلف به دنبال شواهدی از حیات در منظومه شمسی و حتی سایر منظومه های موجود در کهکشان راه شیری هستند. دانشمندان امیدوارند با نتایج بدست آمده از نقشه برداری سه بعدی علاوه بر شناخت مواد تشکیل دهنده دنیا بتوانند احتمال وجود موجودات زنده در سیاره های دیگر را نیز آنالیز نمایند.

4144/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4011

به "آنالیز ریشه های زندگی با نقشه برداری سه بعدی از اتم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ریشه های زندگی با نقشه برداری سه بعدی از اتم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید