ایمنی و عمر باتری ها افزایش یافت

به گزارش مجله هاستفا، به همت یک شرکت فناور ایرانی نسل جدیدی از باتری های فلز-هوا فراوری شد تا این محصول با دوام بیشتر، آلودگی کمتر محیط زیست و قیمت و وزن پایین تری در اختیار مشتریان قرار گیرد.

ایمنی و عمر باتری ها افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین، باتوجه به توسعه استفاده از ابزار های هوشمند، احتیاج به منابع انرژی به خصوص انرژی های تنوپذیر در حال افزایش است. از سوی دیگر افزایش آلودگی های حاصل از استفاده باتری های موجود و بعلاوه عدم توانایی تامین انرژی آن ها در سال های آینده، ضرورت روی آوردن به نسل نو باتری ها با مداومت انرژی بالاتر و بعلاوه آلودگی زیست محیطی کمتر را افزایش می دهد. باتری های فلز-هوا با مزیت های گوناگون خود یکی از مهم ترین گزینه ها هستند.

در نوعی از این باتری ها در واقع کاتد باتری های لیتیوم - یون متداول را که بیشتر گرافیت است با اکسیژن موجود در هوا جایگزین می نمایند. نتیجه این کار به طور طبیعی کاهش وزن باتری و داشتن یک کاتد بدون هزینه است که به طور دائم تعویض و تازه می شود. البته در این باتری ها از فلزات سازگار با محیط زیست از جمله منیزیم، آلومینیوم و روی استفاده می شود.

باتری های فلز-هوا یکی از فناوری های نو و در حال توسعه است و مزایای زیادی را در بخش فراوری انرژی و ذخیره ساز ها فراهم می نماید؛ استفاده از باتری های مبتنی بر فلز هوا که تراکم انرژی بالایی دارند و ایمن هستند، بسیار مورد تحقیق و آنالیز قرار گرفته است.

این باتری ها به وسیله یک شرکت فناور ایرانی، در پروژه ای به نام سانیوا بومی سازی شده و همچنان در حال توسعه این محصول هستند. فلز در این باتری ها، نقش آند و هوا در نقش کاتد عمل می نماید و این دو عنصر اجزای اصلی یک پیل الکتروشیمیایی هستند و با انجام واکنش الکتروشیمیایی فراوری انرژی می نمایند. باتری های فلز-هوا به علت فناوری مدرنی که در ساخت آن ها به کار رفته است، با وزن و قیمت پایینی در بازار عرضه می شوند.

مهم ترین ویژگی آن ها فراوری 5 برابری انرژی نسبت به باتری های لیتیومی، فراوری 20 برابر انرژی نسبت به باتری های سرب اسیدی، حجم و وزن پایین، عدم آلودگی محیط زیست، عدم تاثیرپذیری از محیط، قابلیت استفاده در محیط مرطوب، ایمنی بالا و ... است.

این باتری بعضی از مسائل تجاری سازی باتری های فلز-هوا مانند احتیاج به استفاده از فلزات گرانبها را حذف و ماده جایگزینی برای آن استفاده نموده که فناوری و مواد اولیه آن کاملا بومی است.

این باتری در صنایع مختلفی مانند خودرو های الکتریکی، نظامی، سیستم های برق پشتیبان، تامین انرژی در شرایط اضطراری، تجهیزات کشاورزی مدرن، تامین انرژی ابزار های پایش محیط زیست، صنعت اسباب بازی و گردشگری دریایی کاربرد دارد.

با تجاری سازی این فناوری می توان شاهد تحولات گسترده ای در حوزه انرژی، حمل و نقل، صنایع نظامی و محیط زیست بود. علاوه بر این ورود این باتری ها به بازار جهانی می تواند ارزآوری قابل توجهی برای کشور به همراه داشته باشد و شاهد تحرکات اساسی در انتقال اقتدار به حوزه انرژی های نوین خواهیم بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8303

به "ایمنی و عمر باتری ها افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمنی و عمر باتری ها افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید