ایران - سوریه؛ موسم شادی به آزادی رسید

به گزارش مجله هاستفا، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین ملاقات از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه سه شنیه از ساعت 19:30 در استادیوم آزادی از سوریه امیدوار به صعود، پذیرایی می نماید.

ایران - سوریه؛ موسم شادی به آزادی رسید

به گزارش خبرنگاران، در آخرین ملاقات از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در آسیا سه شنبه ایران و سوریه مقابل هم قرار می گیرند. علی رغم صعود زود هنگام ایران به جام جهانی، سوریه برای نخستین بار شانس بسیار بالایی برای صعود به جام جهانی دارد و برای تحقق این مهم به آب و آتش خواهد زد.

با تساوی ایران برابر کره جنوبی در بازی نهم، کره با 14 امتیاز در رده دوم گروه نهاده شد. از طرفی ازبکستان که امیدوار بود با پیروزی برابر چین به رده دوم صعود کند، از این تیم بازنده شد تا با پیروزی دور از انتظار سوریه برابر قطر، سوریه و ازبکستان جای خود را عوض نمایند و سوریه با 12 امتیاز و تفاضل گل مثبت یک در رده سوم جای بگیرد.

ایران

تیم ملی ایران با وجود 10 نفره شدن توانست از پس کره جنوبی و 66 هزار طرفدار این تیم در سئول برآید و به فرایند گل نخوردن و نباختن در انتخابی جام جهانی ادامه دهد. تیم کی روش برای تکمیل رکورد بی نظیر خود یک بازی دیگر پیش رو دارد و این بار انگیزه دیگری به جز ادامه رکوردشکنی خواهد داشت.

او ابتدا بازیکنانش را برای جبران تساوی بازی رفت در مالزی به میدان می فرستد تا یک بار دیگر قدرت خود را به رخ تیمی بکشد که زمان زیادی از بازی رفت، به خاطر وقت کشی آن ها از دست رفت.

کی روش همچنین باید تیمش را از هر گونه اتهامی هم حفظ کند. تیم هایی مانند کره جنوبی و ازبکستان نگران هستند که ایران به خاطر روابط خوبش با سوریه، در این بازی با دقت کامل به میدان نرود و در نتیجه نتایج به گونه ای رقم بخورد که سوریه برای نخستین بار راهی جام جهانی گردد. ملی پوشان ایران کوشش زیادی می نمایند که از حیثیت تیمی خود دفاع نمایند و اجازه هیچ گونه اتهام زنی را به کسی ندهند.

تیم ملی در این بازی، سعید عزت اللهی را به دلیل اخراج مقابل کره جنوبی در اختیار ندارد اما سردار آزمون که مقابل کره جنوبی محروم بود، به این بازی می رسد.

سوریه

کشور جنگ زده سوریه با وجود مسائل فراوان مانند میزبانی در کشور ثالث، تاکنون نتایج خیره نماینده ای کسب نموده و حالا بیشتر از هر زمانی به جام جهانی نزدیک است. آن ها تنها در صورتی می توانند به صورت مستقیم به جام جهانی صعود نمایند که ایران را ببرند؛ ایرانی که از هیچ تیمی در انتخابی جام جهانی گل نخورده است.

بازیکنان سوریه برای خوشحالی مردم کشورشان هم که شده، از جان برای موفقیت تیمشان مایه می گذارند؛ همان کاری که تیم ملی ایران چهار سال قبل مقابل کره جنوبی انجام داد و غیر ممکن را به ممکن تبدیل کرد.

ایمن حکیم، سرمربی سوریه این بازی را بزرگ ترین بازی تاریخ فوتبال کشورش عنوان نموده و میخواهد کار بزرگی را در آزادی رقم بزند.

بالاخره جشن صعود فرا رسید

تیم ملی خرداد ماه به جام جهانی صعود کرد اما جشن صعود را با سه ماه تاخیر برگزار می نماید و به هیچ وجه دوست ندارد پیش از برگزاری رسمی جشن صعود به جام جهانی، رکوردهایش را از دست بدهد و از طرفی مقابل چشمان ده ها هزار طرفدار شکست بخورد.

همان قدر که بازی کره جنوی و ازبکستان برای هر دو تیم مهم است، این ملاقات هم لحظه به لحظه رصد خواهد شد تا تکلیف دومین تیم صعود نماینده به جام جهانی از این گروه هم روشن گردد.

جدول گروه A

1- ایران 21 امتیاز

2- کره جنوبی 14 امتیاز

3- سوریه 12 امتیاز تفاضل گل 1+

4- ازبکستان 12 امتیاز تفاضل گل 1-

5- چین 9 امتیاز

6- قطر 7 امتیاز

جدول گروه B

1- ژاپن 20 امتیاز

2- عربستان 16 امتیاز تفاضل گل 6+

3- استرالیا 16 امتیاز تفاضل گل 4+

4- امارات 13 امتیاز

5- عراق 8 امتیاز

6- تایلند 2 امتیاز

در این گروه هم ژاپن به جام جهانی صعود نموده و رقابت برای صعود میان تیم های استرالیا و عربستان است اما سعودی ها برای صعود مستقیم باید ژاپن را در خاک کشورشان شکست دهند و امیدوار به توقف استرالیا مقابل تایلند باشند.

برنامه بازی های هفته پایانی:

استرالیا - تایلند، ساعت 14:30

عراق - امارات، ساعت 16:40

ایران - سوریه، ساعت 19:30

قطر - چین، ساعت 19:30

ازبکستان - کره جنوبی، ساعت 19:30

عربستان - ژاپن، ساعت 22

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1618

به "ایران - سوریه؛ موسم شادی به آزادی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران - سوریه؛ موسم شادی به آزادی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید