انتقاد هواشناسی از بی توجهی به هشدارها و صعود به ارتفاعات تهران

به گزارش مجله هاستفا، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با انتقاد از اینکه متاسفانه مردم توجهی به هشدارهای هواشناسی نکردند، گفت: از روزهای ابتدایی هفته گذشته سازمان هواشناسی کشور با صدور چندین هشدار تاکید نموده بود که طی روزهای پنجشنبه و آدینه (4 و 5 دی ماه) مردم از فعالیت های کوهنوردی خودداری نمایند.

انتقاد هواشناسی از بی توجهی به هشدارها و صعود به ارتفاعات تهران

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیاییان در تبادل نظر با ایسنا با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی طی هفته گذشته در چندین هشدار تاکید نموده بود که از فعالیت های کوهنوردی در مناطق مختلف کشور ازجمله شمال تهران طی روزهای سرانجامی هفته خودداری گردد، اظهار کرد: ما در هشدار نارنجی روز دوشنبه (1 دی) تصریح نموده بودیم که طی روزهای پنجشنبه و به ویژه آدینه (4 و 5 دی ماه) در بعضی مناطق کشور ازجمله شمال تهران بارش برف، کولاک و مه آلودگی خواهیم داشت همچنین در هشدار شماره 66 روز چهارشنبه (3 دی) نیز مجدد بر این موضوع تاکید نموده و هشدار داده بودیم که صعود به ارتفاعات باتوجه به شرایط جوی بسیار خطرناک است و باید از آن پرهیز گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با انتقاد از اینکه متاسفانه مردم توجهی به هشدارهای هواشناسی نکردند و ما طی روز گذشته شاهد حضور جمعیت زیادی در کوه های شمال تهران و به وقوع پیوستن حوادث ناگوار برای تعدادی از آن ها بودیم، توضیح داد: واقعا جای تعجب و سوال دارد که چرا مردم باتوجه به آگاهی از شرایط جوی، جان خود را به خطر انداختند و به هشدارهای هواشناسی توجهی نکردند؟

وی در پاسخ به این سوال که در چنین شرایطی وظیفه دستگاه های اجرایی چیست و آیا نباید آن ها وارد عمل شوند و محدودیت هایی را برای صعود به ارتفاعات اجرایی نمایند، گفت: باتوجه به گستردگی عرصه باید از دستگاه های مختلف ذی ربط پرسید که آیا امکان ایجاد محدودیت در همه نقاط را دارند یا خیر؟ متاسفانه اتفاقی که روز گذشته رخ داد این بود که مردم از همه نقاط شمال تهران اقدام به کوهنوردی و حتی صعود نموده بودند.

ضیاییان در ادامه درباره پیش بینی شرایط جوی کوهستان در کشور گفت: هواشناسی کوهستان جزو موارد جدیدی است که به پیش بینی ها افزوده شده است اما شرایط جوی کوه ها طی دو روز گذشته آنقدر برای حفظ جان کوهنوردان اهمیت داشت که ما آن را در هشدارهای اصلی و عمومی خود آورده بودیم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در سرانجام با بیان اینکه پیش بینی شرایط جوی کوه ها می تواند به طور مستقیم با جان کوهنوردان در ارتباط باشد، گفت: در حال حاضر پیش بینی شرایط جوی چند قله پرتردد کشور شروع شده است.

دیروز (5 دی) سازمان اورژانس کشور از گرفتار شدن حدود 100 نفر در ایستگاه شماره هفت توچال اطلاع داد همچنین متاسفانه در ارتفاعات کلکچال نیز بر اثر سقوط بهمن دو نفر جان خود را از دست دادند و دو نفر به شدت مصدوم شدند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6320

به "انتقاد هواشناسی از بی توجهی به هشدارها و صعود به ارتفاعات تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد هواشناسی از بی توجهی به هشدارها و صعود به ارتفاعات تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید