انتظارات از پاراکمانداران بیشتر بود، عملکرد وزیری حتمابررسی می شود

به گزارش مجله هاستفا، غلامرضا شعبانی بهار در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به عملکردی که نمایندگان این فدراسیون در بازی های پارالمپیک توکیو و همچنین بازی های المپیک داشتند، گفت: بر اساس بررسی های اجرا شده در کمیته فنی فدراسیون ها و نتیجه ارزیابی های اجرا شده فعالیت های مان را دنبال می کنیم.

انتظارات از پاراکمانداران بیشتر بود، عملکرد وزیری حتمابررسی می شود

وی با یادآوری اینکه تیم 6 نفره پاراتیروکمان اعزامی به بازی های 2020 توکیو صاحب دو مدال از طریق زهرا نعمتی (طلا - ریکرو) و رمضان بیابانی (نقره - کامپوند) شد، گفت: به جز این دو مدال، از طریق دیگر کمانداران کشورمان صاحب جایگاه هایی شدیم که البته می توانست بهتر باشد. زندی در بخش کامپوند چهارم شد در حالیکه می توانست جایگاهی بالاتر کسب کند. تیم میکس کامپوند ایران هم توانایی ایستادن روی سکوی سوم را داشت اما نتوانست از این قابلیت خود استفاده کند و به چهارمی بسنده کرد.

رئیس فدراسیون تیروکمان گفت: در مجموع در بخش کامپوند تیم اعزامی ایران نسبت به پارالمپیک ریو عملکرد بهتری داشت به خصوص که توانست اولین مدال پارالمپیکی در این بخش را به دست آورد. البته در همین بخش کامپوند بودند ورزشکارانی مانند منشازاده که اصلا در حد انتظارات نبودند وتوانستند عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

شعبانی بهار به نتایج به دست آمده در بخش ریکرو اشاره کرد و یادآور شد: زهرا نعمتی که با قهرمانی خود در این بخش ثابت کرد یک فوق استثنایی در ورزش ایران و جهان است. اینکه ورزشکاری در سه دوره متوالی قهرمان بازی های پارالمپیک شود در تاریخ این بازی ها کم نظیر است. در هر صورت زهرا نعمتی توانست مانند دو دوره قبل بازی های پارالمپیک در توکیو هم قهرمان شود اما در همین بخش ریکرو غلامرضا رحیمی نتوانست مدال طلای ریو را تکرار کند. در بخش میکس هم تیم ایران تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت اما بعد از شکست برابر ایتالیا و ناکامی از صعود به فینال، گویا انگیزه ادامه کار نداشت و به همین دلیل نتیجه دیدار رده بندی را هم واگذار کردند در حالیکه این تیم شایسته مدال بود.

وی ادامه داد: در کل تیم پارالمپیکی تیروکمان در توکیو یک مدال نسبت به ریو کمتر گرفت. ما در پارالمپیک ریو دو مدال طلای انفرادی در بخش ریکرو به دست آوردیم و در میکس ریکرو هم مدال برنز گرفتیم اما در توکیو یک مدال از این بخش به دست آوردیم. البته نباید مدال کامپوند را نادیده گرفت که برای نخستین بار پاراتیروکمان ایران پیروز به کسب آن شد.

رئیس فدراسیون تیروکمان با تاکید بر اینکه در مجموع انتظارات مان از تیم اعزامی به پارالمپیک توکیو بیشتر بود، گفت: برخی از کمانداران مانند منشازاده و رحیمی نتوانستند عملکردی طبق انتظارات مان داشته باشند. شاید فشاری که بابت همین انتظارات مان روی آنها وجود داشت، باعث شد نتوانند نتیجه لازم را بگیرند. به هر حال اما عملکرد این ورزشکاران و در کل نفرات اعزامی به توکیو باید از طریق کمیته فنی بررسی شود.

شعبانی بهار در واکنش به اینکه قرار بود در مورد میلاد وزیری و عملکرد وی در المپیک توکیو هم کمیته فنی تشکیل جلسه بدهد اما تا به امروز اقدامی در این زمینه انجام نشده است، گفت: به خاطر بازی های پارالمپیک و درگیر شدن با این رویداد نتوانستیم کمیته فنی را بلافاصله بعد از المپیک تشکیل دهیم اما قطعا این اقدام انجام خواهد شد چراکه نتایج آن ملاک عمل قرار می گیرد.

وی با یادآوری اینکه کمانداران ایران در هیچ یک از ادوار بازی های المپیک نتوانستند از مرحله مقدماتی صعود کنند، گفت: تیروکمان ایران قبل از المپیک توکیو در بازی های 2008، 2012 و 2016 هم کننده داشت اما هیچ یک از کنندگان ایران از مرحله اول حذفی بالا نیامدند. اتفاقی که در مورد میلاد وزیری هم افتاد با این تفاوت که شرایط او با کمانداران اعزامی به ادوار گذشته بازی های المپیک متفاوت بود.

رئیس فدراسیون تیروکمان تاکید کرد: در واقع در ادوار پیشین بازی های المپیک انتظار زیادی از کمانداران اعزامی وجود نداشت اما انتظارات در مورد میلاد وزیری با توجه به تجربه ای که از المپیک ریو داشت و انرژی که فدراسیون صرف او کرده بود، کاملا متفاوت بود.

شعبانی بهار با اشاره به اقداماتی که در رابطه با میلاد وزیری و اعزام وی به توکیو انجام شده بود، ادامه داد: اعزام به ترکیه (2 بار)، سوئیس و فرانسه بخشی از اقدامات انجام شده برای او بود. انصافا او حداقل باید نسبت به کمانداران شرکت کننده در ادوار قبلی المپیک نتیجه بهتری می گرفت اما چنین نشد و خودش هم گفت اذعان داشت که از عملکردش راضی نبوده است. به همین دلیل قطعا عملکرد او را در کمیته فنی بررسی خواهیم کرد.

قرار است بررسی های کمیته فنی به چه نتیجه ای منجر شود؟ به عبارتی نتیجه این بررسی ها ملاک کار برای ادامه راه خواهد بود؟، وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران گفت: هر آنچه کمیته فنی در مورد آن به جمع بندی برسد در مورد میلاد وزیری و پاراکمانداران اجرا می کنیم. ممکن است این کمیته پیشنهادی داشته باشد یا خواستار اعمال تغییری شود و ... در کل نقشه راه را برای فعالیت های آینده و مسابقات پیش رو کمیته فنی و بررسی هایی که از المپیک و پارالمپیک خواهد داشت، معین می کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8555

به "انتظارات از پاراکمانداران بیشتر بود، عملکرد وزیری حتمابررسی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظارات از پاراکمانداران بیشتر بود، عملکرد وزیری حتمابررسی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید