افزایش شکاف قیمت دلار در سنا و بازار

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران : قیمت متوسط دلار متشکل نوسان طول هفته را جبران کرد و روی نرخ ابتدایی هفته قرار گرفت، اما خلاف فرایند معمول اندازه شکاف بین دلار سنا و بازار آزاد به افزایش یافت.

افزایش شکاف قیمت دلار در سنا و بازار

به گزارش خبرنگاران- تغییرات قیمت دلار در بازار متشکل ارزی، سامانه سنا و بازار آزاد منفی بود. متشکل 127 تومان کاهش یافت و روی 23 هزار و 157 تومان قرار گرفت. در نتیجه قیمت متوسط دلار متشکل به نرخ های ابتدای هفته بازگشت و تغییرات قیمتی که در طول هفته تحت تاثیر اخبار اتفاق افتاده بود از بین رفت. علاوه بر این تغییرات عرضه دلار متشکل نسبت به روز گذشته منفی بود، عرضه دلار 7 درصد افت کرد و روی 6 میلیون و 912 هزار قرار گرفت.

دلار بازار آزاد و سامانه سنا

نرخ انتهایی دلار سنا 170 تومان پایین آمد و روی 23 هزار و 326 تومان قرار گرفت. تغییرات نرخ بازار آزاد نسبت به روز گذشته محدود بود. قیمت دلار بازار آزاد عصر چهارشنبه نسبت به روز گذشته 10 تومان پایین تر و روی 23 هزار و 970 تومان قرار گرفت. شکاف بین دلار سنا و بازار آزاد در روز گذشته حدود 2 درصد بود، اندازه این شکاف با وجود کاهش قیمت ها امروز به 2.8 درصد افزایش یافت. این امر خلاف قاعده معمول است و عمدتا با کاهش قیمت، شکاف بین نرخ سنا و بازار آزاد کوچک می شود.

فرایند قیمتی و عرضه یورو

جهت تغییرات قیمتی در بازار یورو نیز مانند دلار کاهشی بود، اما طبق فرایند معمول شکاف بین یورو سنا و بازار آزاد با افت قیمت ها کوچک شد. قیمت یورو متشکل نسبت به روز گذشته 218 تومان افت کرد و روی 28 هزار و 39 تومان قرار گرفت. یورو سنا 159 تومان پایین آمد و روی 28 هزار و 355 تومان ایستاد. یورو بازار آزاد بیش از آن دو، یعنی 305 تومان افت قیمت داشت. بازار آزاد به 29 هزار و 55 تومان رسید و در نتیجه شکاف بین یورو سنا و بازار آزاد از حدود 3 درصد (روز گذشته) به 2.5 درصد کاهش یافت. علاوه بر این عرضه یورو متشکل 69 درصد افزایش یافت و روی 1 میلیون و 103 هزار قرار گرفت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7754

به "افزایش شکاف قیمت دلار در سنا و بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شکاف قیمت دلار در سنا و بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید