استقبال روسیه از تصمیم بحرین برای بازگشایی سفارت خود در دمشق

به گزارش مجله هاستفا، وزیر خارجه روسیه در ملاقات با همتای بحرینی خود از تصمیم این کشور برای بازگشایی سفارت بحرین در سوریه استقبال نموده و گفت: دو کشور درک مشترکی از اهمیت تثبیت اوضاع در خاورمیانه، به خصوص در منطقه خلیج فارس، دارند.

استقبال روسیه از تصمیم بحرین برای بازگشایی سفارت خود در دمشق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی در سرانجام مذاکرات روز آدینه خود با عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر خارجه بحرین در مسکو اعلام نمود که مقامات مسکو از تصمیم دولت بحرین درباره از سر گیری فعالیت سفارت این پادشاهی در مرکز سوریه استقبال می نمایند.

لاوروف گفت: ما این اقدام مقامات بحرین را بعنوان یک گام بسیار مهم در راستای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ارزیابی می کنیم. به گفته وی، طرف روسی حاضر به همکاری در این زمینه به وسیله نمایندگی های دیپلمات خود است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه بعلاوه یادآور شد که فدراسیون روسیه و پادشاهی بحرین درک کاملاً مشترکی از حل و فصل مسائل مربوط به دستورکار روابط دوجانبه و اهمیت تثبیت اوضاع بین المللی، به خصوص در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس داشته و کوشش مشترکی برای تقویت صلح و آرامش در منطقه را بکار گرفته اند و این مسئله ای است که در مذاکرات امروز در مرکز توجه ما قرار داشت.

وی تأکید کرد که بحرین شریک قابل اطمینان و دیرین روسیه در دنیا عرب است و روابط دو کشور با پایبندی به اصول دوستی، احترام متقابل و در نظر داشتن منافع متقابل در حال توسعه است.

لاوروف بعلاوه گفت که بحرین از هم اکنون دو واکسن روسی اسپوتنیک-وی و اسپوتنیک لایت (واکسن تک دُز اسپوتنیک) را برای استفاده اضطراری به ثبت رسانده و این مسئله امکان همکاری فعال دو کشور در زمینه مقابله با توسعه شیوع ویروس کرونا را فراهم نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8008

به "استقبال روسیه از تصمیم بحرین برای بازگشایی سفارت خود در دمشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال روسیه از تصمیم بحرین برای بازگشایی سفارت خود در دمشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید